پینترست

امروزه شبکه های اجتماعی(Social Networks) یکی از ابزارهای مهم و اساسی درخصوص بازاریابی دیجیتال(Digital Marketing#) و تبلیغ برندینگ(Branding) برای صاحبان کسب و کارهای گوناگون می باشند که می توان از معروف ترین آنها به اینستاگرام(Instagram) و فیسبوک(Facebook) اشاره کرد. اما در زمینه بازاریابی و برندینگ، شبکه های اجتماعی دیگر با راهکارها و ویژگی های منحصر به فرد خود وجود دارند که از جمله آن می توان به شبکه اجتمای پینترست(Pinterest) اشاره کرد. ناگفته نماند پینترست در ایران در مقایسه با اینستاگرام کمتر مورد توجه و شناخت است. حتی ممکن است تا به حال نام این شبکه اجتماعی به گوشتان نخورده باشد. از این رو در این مطلب تلاش میشود نحوه کار با این شبکه اجتماعی و هرآنچه لازم است در مورد پینترست بدانید آموزش داده شود.

width=500

پینترست چیست

نام شبکه اجتماعی پینترست (Pinterest) از ترکیب دو کلمه انگلیسی Pin به معنی پونز و Interest به معنی علاقه مندی شکل گرفته است. دلیل اصلی این نامگذاری این است که فرم کلی پینترست شبیه به مجموعه ای از تخته ها (Board) با موضوعات گوناگون است که تصاویر، مطالب و لینک های فراوانی روی این بوردها چسبانده (Pin) شده اند. در پینترست به دنبال هر موضوعی بگردید، دست خالی نخواهید ماند.

پینترست پر است از ایده ها و راه حل های گوناگون و خلاقانه درباره هرچیزی که به دنبالش می گردید. اگر خیاط هستید و می خواهید آخرین روش های دوخت یقه یاد بگیرید، اگر نمی دانید برای شام امشب چه بپزید، اگر می خواهید با جاذبه های توریستی شهری آشنا شوید یا حتی قصد کاهش وزن دارید و می خواهید چند حرکت جدید برای آب کردن چربی های شکم پیدا کنید، حتما در پینترست ایده های فراوانی پیدا خواهید کرد. البته که این بستر جایی است پربیننده برای بیشتر و بهتر دیده شدن کارها و ایده های ناب شما!

ویژگی اصلی این شبکه اجتماعی این است که در هنگام جستجو، به جای فهرستی از جمله ها و لینک های پشت سر هم (شبیه به صفحه نتایج موتورهای جستجوSearch engines)، مجموعه ای از تصاویر که مرتب و جذاب کنار هم چیده شده اند را جلوی خود خواهید دید که هر یک شما را به یک مطلب یا اینفوگرافیک مرتبط با آن موضوع هدایت می کنند. اگر به دنبال نتایج دقیق تری می گردید، می توانید از دسته بندی های پیشنهادی پینترست استفاده کرده یا کاربران دیگری را که سلیقه شان به شما نزدیک است را دنبال (Follow) کنید.

تاریخچه

ساخت و برنامه نویسی شبکه اجتماعی پینترست در سال 2009 توسط مدیرعامل فعلی آن بن زیلبرمن (Ben Silberman) و تیم او آغاز شد و نسخه بتای آن روی وب در سال 2010 در دسترس عموم قرار گرفت. در تابستان 2011 بود که مجله تایم(time magazine)، پینترست را در مقاله ای در فهرست 50 وبسایت برتر سال 2011 قرار داد. در زمستان 2011، پینترست با بیش از 11 میلیون بازدید در هفته، در زمره 10 شبکه اجتماعی برتر در جهان قرار گرفته بود. پینترست هم اکنون خدمات خود را روی وب برای استفاده در کامپیوتر، تبلت و موبایل ارائه کرده و اپلیکیشن های آن برای کاربران اندروید و آی او اس نیز مدت هاست که در دسترس هستند.

پینترست چطور کار می کند؟

برای استفاده از پینترست، نیاز به حساب کاربری(Account) مخصوص خودتان دارید. در ادامه این بخش، به چگونگی کار با پینترست و ابزارها و امکانات آن خواهیم پرداخت.

ثبت نام و ورود

اگر بار اولتان است که به سراغ پینترست می آیید، برای ثبت نام به یک آدرس ایمیل(email) معتبر و یک کلمه عبور نیاز دارید. برای راحتی بیشتر، امکان ورود مستقیم به سایت با حساب کاربری گوگل یا فیسبوک (facebook)نیز وجود دارد. بعد از ورود، پینترست از شما می خواهد که تعدادی از موضوعات مورد علاقه تان را انتخاب کنید. این موضوعات ممکن است آشپزی، نجاری، طراحی وب، انیمیشن، اتومبیل های اسپرت، سینما یا هر موضوع دیگری باشند. باقی اطلاعات مورد نیاز را می توانید بعدا وارد کرده تا حساب کاربری تان را تکمیل کنید.

pinterest

ویرایش حساب کاربری

بعد از ثبت نام در سایت، با کلیک روی دکمه گوشه بالا سمت راست، گزینه Edit Settings را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید مشخصات خود را ویرایش کنید، عکس پروفایلتان را تغییر دهید و در نهایت بسیاری از تنظیمات دیگر مثل نوتیفیکیشن ها(Notification)، ارسال ایمیل و موارد دیگر را دستکاری کنید.

امنیت

پینترست نیز همانند بسیاری شبکه های اجتماعی(Social Networks) دیگر، از قابلیت تایید دو مرحله ای یا Two-Factor Verification بهره مند است. کافی است در قسمت تنظیمات روی کلمه Security کلیک کرده و دکمه مربوط به تایید دومرحله ای را فعال کنید. در صورت فعال بودن این گزینه ، در هر بار لاگین(Login)، باید کدی را که پینترست به تلفن همراه شما اس ام اس می کند را وارد کنید تا بتوانید وارد حساب کاربری خود شوید.

جستجو

در قسمت بالا و سمت چپ صفحه، قسمتی برای جستجوی کلیدواژه(Key word) های شما وجود دارد. از آنجا که پینترست به صورت خودکار عبارت جستجو شده توسط شما را کلمه به کلمه جدا کرده و هرکدام را به عنوان یک برچسب در نظر می گیرد، سعی کنید عباراتی که جستجو می کنید کوتاه، ساده و مشخص باشند. در این قسمت برای هر عبارتی که جستجو کنید (چه فارسی و چه انگلیسی)، پینترست برچسب های دیگری به شما پیشنهاد می دهد که جستجوی شما را شخصی تر و دقیق تر خواهند کرد. به تصویر زیر توجه کنید، در این تصویر با جستجوی کلمۀ چوب، کلماتی مانند طرح، رنگ، معرق، بستنی و ... نمایش داده می شوند.

به اشتراک گذاری محتوا

خب، حالا وقت آن رسیده که دست به کار شوید و کمی محتوا با دیگران به اشتراک بگذارید! همان طور که گفته شد، پینترست ذاتا شبکه ای تصویر محور است. پس همان طور که در اینستاگرام(Instagram) عکس ها و تصاویرتان را با دوستانتان به اشتراک می گذارید، اینجا هم می توانید همان کار را بکنید. هم در فضای وب و هم در اپلیکیشن های پینترست، می توانید با کلیک روی دکمه + عکس یا عکس های موردنظرتان را (که از این به بعد به آنها پین خواهیم گفت) روی بوردهای خود قرار دهید.

البته پینترست تنها به این محدود نیست، علاوه بر تصاویر تکی، می توانید در پروفایل خود چندین بورد تعریف کرده، هر کدام را به یک موضوع اختصاص داده و روی هر یک پین های گوناگونی قرار دهید. حتی قادر هستید که لینک مطالب روی وبسایت خود را روی بوردهای خود پین کنید؛ پینترست نیز تصویر شاخص مطلب شما را پیدا می کند و آن را به صورت یک تصویر قابل کلیک نشان خواهد داد. برای علاقه مندان محتوا و محتوا نویسان عزیز (!) این قابلیت پینترست فوق العاده کارآمد است و به وایرال شدن محتوای شما کمک زیادی می کند.

ذخیره کردن پین ها

پینترست پر از عکس و لینک است، پس در صورتی که پینی توجه شما را جلب کرد، حتما روی دکمه save گوشه آن کلیک کنید تا بتوانید بعدا به سراغش رفته و آن را با دقت بیشتری مطالعه کنید. حتی می توانید با کلیک روی دکمه send، آن پین را در شبکه های اجتماعی دیگر یا پیام رسان های مختلف برای دوستانتان بفرستید.

دنبال کردن (follow) کاربران

درست همانند هر شبکه اجتماعی دیگر، در اینجا نیز امکان ارتباط با دیگر کاربران، دنبال کردن و استفاده از محتوای آنها وجود دارد. زیر هر پین می توانید ببینید که توسط کدام کاربر به اشتراک گذاشته شده و می توانید وارد پروفایل او شده و دنبالش کنید.

ارسال و دریافت پیام

در گوشه بالا سمت راست دکمه ای وجود دارد که با کلیک روی آن می توانید با دوستان خود چت کنید یا پین ها و بوردهای خود را برایشان بفرستید. اگر شخص مد نظر شما در فهرست پیام ها نیست، کافی است شناسه کاربری یا آدرس ایمیل او را بدانید تا پیام برایش ارسال شود. همچنین امکان فرستادن پین ها برای دوستانتان نیز در اینجا وجود دارد!

pinterest

چگونه یک دسته تصویر از سایت های دیگر در یک شبکه اجتماعی گذاشته می شود؟

افراد زیادی در کنار شما وجود دارند که به برداشتن یا پین کردن عکس ها می پردازند. شما می توانید هر بار که به این سایت می روید، همانند فیس بوک(Facebook)، آنها و پین های اخیرشان را از میان مجموعه ای از تصاویر دنبال کنید و حتی برای آنها نظرهایی مانند من این کفش ها را خیلی دوست دارم و من این کیک را می خورم بگذارید.

اما همه دوست ندارند عکس های آنها به اشتراک گذاشته شود از این رو پینترست اخیرا با مشکلاتی در زمینه کپی رایت(copy right) روبرو شده و اکنون دوستانه از کاربرانش می خواهد منبع عکسشان را نشان دهند و به سایت ها گزینه ای برای مسدود کردن کلی عمل پین داده است.

پین های محصول با پین های قابل خرید (Product Pins): با استفاده از این امکان، کاربران می توانند برای کالاهای خود قیمت تعریف کرده و آن را به فروشگاه اینترنتی خود لینک کنند. به محض تغییر قیمت در وبسایت، قیمت درج شده روی پینترست نیز تغییر خواهد کرد. البته شرط این کار این است که کالای مورد نظر فیزیکی و قابل لمس بوده (برای مثال، نرم افزار یا فایل قابل دانلود نباشد) و از طرف پینترست نیز به عنوان کالای غیر مجاز شناخته نشود. البته در حال حاضر، در کشور ما امکان فروش محصول از طریق پینترست وجود ندارد.

پین های مخصوص دستور آشپزی (Recipe Pins): در این نوع پین ها، می توان مواد لازم، زمان پخت و تعداد افرادی که این مقدار غذا برایشان کافی است را در فیلدهای آماده نمایش داد.

پین های مخصوص مقاله (Article Pins): فیلدهای آماده در این نوع پین، عنوان مقاله، نام نویسنده و خلاصه آن هستند.

پین های اپلیکیشن (App Pins): برنامه نویس هایی که می خواهند اپ خود را در پینترست تبلیغ کنند، می توانند از این نوع ریچ پین استفاده کنند. کاربران می توانند با زدن دکمه Install، اپ را مستقیما داخل محیط پینترست دانلود کنند. در حال حاضر، این قابلیت تنها برای آی او اس فراهم است.

با استفاده از Pinterest Analytics، دیدی عمیق تر و حرفه ای تر به کسب و کارتان داشته باشید

ابزار Pinterest Analytics، دریایی از اطلاعات درباره میزان تعداد دیده شدن پین های شما، متوسط روزانه، هفتگی و ماهانه کلیک ها، تعداد و روند بازدید از وبسایت شما، گزارش های خرید، جنس، سن، کشور و زبان بازدیدکنندگان و .... را به شما ارائه می دهد.

نرم افزار طراحی شده برای این سایت بسیار سریع و کاربرپسند است و هرکسی که با آن کار کرده، گواهی این موضوع را می دهد. به محض شروع برنامه و ورود به حساب کاربری، شما با همان محتوای آشنای قرار گرفته روی صفحه اصلی سایت مواجه می شوید. با کشیدن صفحه به سمت راست دسته بندی ها/ جستجو، و با حرکت صفحه به چپ داشبورد برنامه نمایان می شود.

پیدا کردن موضوعات جدید

در قسمت Explore، می توانید آزادانه در پینترست به گشت و گذار بپردازید. پینترست می تواند موضوعات در حال ترند شدن یا پین هایی که ممکن است دوست داشته باشید را به شما نمایش دهد. با کلیک روی هر پین، دهها یا صدها پین دیگر به شما پیشنهاد شده و می توانید با کلیک روی هرکدام، در این اقیانوس ایده ها غوطه ور شده و تا هر زمان که دوست داشته باشید محتوای جدید ببینید.

ابزارهای پینترست برای معرفی و گسترش کسب و کار شما

در هنگام ثبت نام، همواره از شما خواسته می شود که جنسیت و مشخصات خود را به عنوان یک فرد اعلام کنید. اما اگر می خواهید از پینترست به عنوان ابزاری برای معرفی کسب و کار، هنر یا وبسایت تان استفاده کنید، توصیه می کنیم به سراغ ابزارهای Business پینترست بروید. در ادامه مطلب، در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد.

دو راه کلی برای ساخت پروفایل کسب و کاری در پینترست وجود دارد:

راه حل اول: هنگام ثبت نام گزینه Create a Business Account را انتخاب کنید که در این صورت نام کسب و کار شما و زمینه فعالیتتان از شما خواسته می شود.

راه حل دوم: اگر پروفایل معمولی ساخته اید، می توانید پروفایل خود را به پروفایل Business تبدیل کنید. برای اینکار کافی است از گزینه Free Upgrade to Business Account استفاده کنید.

پس از تبدیل پروفایل شما به حالت تجاری، امکانات متنوع تری در اختیار شما قرار می گیرد. دو ابزار اصلی که پینترست در این زمان در اختیار شما قرار می دهد، Rich Pins و Pinterest Analytics هستند. در ادامه مطلب، این دو مورد را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

بهتر و بیشتر دیده شدن شما در پینترست با استفاده از Rich Pins

ریچ پین ها، پین هایی هستند که می توانند نسبت به پین های معمولی، اطلاعات بیشتری را نمایش دهند. این امکان، جذابیت محتوای شما را بالا برده و کمک خواهد کرد افراد بیشتری پین های شما را ببینند. در پینترست، 4 نوع ریچ پین وجود دارد.

بخش اول آموزش کار با این شبکه های اجتماعی(Social Networking)، اختصاص به یادگیری اصطلاحات تخصصی آن دارد. برای جلوگیری از اتلاف وقت خوانندگان عزیز تکراتو، اصطلاحات پر کاربردی که در سایر شبکه های اجتماعی با آن ها آشنایی پیدا کرده اید، حذف شده و تنها کلمات جدیدی که در هنگام فعالیت در پینترست به آن ها برخورد می کنید، برای شما ذکر شده است.

بورد (Board): این کلمه بیان کننده ابزاریست که برای تقسیم بندی مطالب و علاقه مندی ها در این پلتفرم(Platform) به کار می رود. تخته ها، فضای کاری شما را منظم و سازمان یافته می کنند، به این ترتیب، به راحتی می توانید مطالب دلخواهتان را با دیگران به اشتراک گذاشته و از مطالب دیگران نهایت استفاده را ببرید.

عملکرد تخته در پینترست بسیار شبیه، تایم لاین فیس بوک است، یعنی طبقه بندی علایق شما به صورتیکه، علاوه بر راحت تر کردن نحوه استفاده، موجب افزایش جذابیت هرچه بیشتر آن شود.

پین (Pin): عبارت است از، یک عکس، یا به ندرت یک ویدیو که به طور مستقیم به یک وبسایت، لینک شده است. در واقع پین، بوک مارک علاقه مندی های شماست -فرق پین با پست در شبکه های اجتماعی دیگر، ماندگاری بیشتری است که نسبت به آن ها دارد.

ریپین (RePin): عبارت است از به اشتراک گذاری پین دیگر کاربران در بورد خودتان، عملکرد پین، بسیار شبیه به ریتوییت(Retweets) در توییتر(twitter) است. با ریپین نمودن پین دیگر کاربران، به آن ها احترام و علاقه خودتان را نشان می دهید.

کامنت (Comment): پینترست پاسخ و تعامل نوشتاری با یک پین است. به زبان ساده، زمانی که یک پین نظر شما را جلب کرده باشد، می توانید به صورت کامنت با کسی که پین را به اشتراک گذاشته در تعامل باشید. البته به خاطر داشته باشید که تنها کامنت ها به شکل نوشتاری هستند.

لایک (Like): علاوه بر نشان دادن علاقه مندی شما به یک پین خاص، امکان نمایش آن پین و ارجاع دادن به آن در آینده بدون اینکه نیاز به پست کردن محتوای آن در دیوارتان باشد را به شما می دهد.

کار با پینترست به صورت عملی، بعد از ساخت حساب کاربری آغاز می شود. این قسمت را با دقت بیشتری دنبال کنید. قبل از هرچیز باید بدانید، استفاده از این پلتفرم به عنوان یک شبکه اجتماعی دیگر، تنها قسمتی از کل ماجراست، این پلتفرم می تواند به طور فوق العاده ای به گسترش کسب و کار آنلاین شما کمک کند، اما برای شروع، تنها به ساخت یک اکانت کاربری ساده اکتفا می کنیم.

به وب سایت پینترست وارد شوید. سه راه مختلف برای ایجاد حساب کاربری پیش روی شماست. با زدن بر روی گزینه فیس بوک، یا گوگل به طور خودکار به صفحه دیگری منتقل می شوید -اگر حساب کاربری فیس بوک یا گوگل شما فعال باشد، به طور خودکار وارد پینترست می شوید- در این قسمت اطلاعات کاربری خود را وارد نمایید، به طور جایگزین با وارد کردن، ایمیل و پسورد دلخواه، حساب کاربری برای شما ساخته می شود. اگر از طریق ایمیل وارد شده اید، روی لینک فعال سازی کلیک نمایید. با کلیک بر روی آیکون آدمک در سمت راست بالای وب سایت و سپس انتخاب تنظیمات، می توانید اطلاعات بیو، حرفه، زبان، کشور و را تنظیم کنید.

آموزش استفاده از بورد

pinterest

بورد پینترست، در واقع نشانگر موضوعاتی است که به آن ها علاقه دارید. اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید، می توانید برای دسته های متفاوت مورد نظرتان، بورد ایجاد کنید، مثلا بورد پوشاک کودک 6 ماهه، شما تا حداکثر 500 بورد مختلف می توانید بسازید، پیشنهاد ما به شما ایجاد 10 بورد مختلف در گام اول است.

بر روی گزینه بورد(board) کلید نمایید. با کلیک بر روی آیکون + می توانید، بورد جدید بسازید، در انتخاب نام بورد دقت کافی را داشته باشید، توجه کنید، کاربران پینترست بر اساس دسته بندی شما، پین های مرتبط را پیدا خواهند نمود. پس از انتخاب نام مناسب برای بورد خودتان می توانید گزینه خصوصی بودن را انتخاب کنید، با فعال سازی این گزینه، دسترسی دیگر کاربران به آن بورد محدود شده، اما امکان قرار دادن تصاویر خصوصی برای شما فراهم می شود. در قسمت سرچ نیز می توانید نام بوردهای دلخواه خودتان را جستجو کنید، توجه داشته باشید، جستجوی شما باید موضوعی باشد، مثلا، ایده های تزیین درخت کریسمس، سپس بوردهای مورد نظرتان را فالوو کنید.

آموزش استفاده از پین

pin

هر پین معادل یک پست است، البته نیازی نیست برای ساخت هر پین وقت بسیاری صرف کنید، کافیست هر تصویری که مرتبط با علاقه مندی های شماست را پیدا کرده، به راحتی با زدن دکمه پین، آن را به بورد دلخواهتان متصل کنید، فراموش نکنید، هدف شما حتی اگر گسترش کسب و کارتان نباشد، نیاز به جذب مخاطب دارید، پس از پین های مرتبط با هر بورد استفاده کنید.

فرقی نمی کند با نسخه وب سایت یا اپلیکیشن از این شبکه اجتماعی استفاده می کنید، کافیست پس از پیدا کردن تصویر مورد نظرتان، بر روی گزینه پین، کلیک کنید. پس از نمایش تصاویر، عکس مورد نظر را انتخاب کرده، به بورد دلخواهتان اضافه کنید. بهتر است برای هر پین در قسمت توضیحات، برداشت یا توصیفی از آن عکس ارائه دهید. پس از انجام مراحل بالا، بر روی گزینه ذخیره کردن کلیک نمایید. برای هر چه بیشتر و بهتر دیده شدن، در قسمت جستجو، پین های دیگر کاربران را پیدا کرده، آن ها را لایک کنید یا برای آن ها کامنت بگذارید.

استفاده از ویژگی لنز

lens

با استفاده از این ویژگی می توانید، تصاویر دلخواهتان را بر اساس، شکل، رنگ و پیدا کنید. البته تنها در اپلیکیشن این برنامه می توانید به وسیله لنز تصاویر دلخواهتان را پیدا کنید.

پس از باز کردن اپلیکیشن(application) در کنار کادر جستجو بر روی آیکون دوربین قرمز رنگ بزنید. به اپلیکیشن پینترست مجوز دسترسی به دوربین تلفن هوشمندتان را بدهید. دوربین را به سمت سوژه مورد نظر بگیرید مثلا یک مبلمان جدید پیدا کرده اید که قیمت بالایی دارد، فقط کافیست از آن عکس بگیرید. به طور خودکار، این شبکه اجنماعی تصاویر مشابه را برای شما نمایش می دهد، اگر عکسهایی که فهرست شده اند به اندازه کافی مناسب نیستند، با استفاده از گزینه های اضافی می توانید، دقت جستجو را افزایش دهید.

خرید در پینترست

یکی دیگر از مزایای این شبکه اجتماعی نسبت به رقبای خود، امکان خرید مستقیم کالا یا خدمات است. در آموزش پینترست متوجه می شوید که علاوه بر کسب درآمد از این پلتفرم، می توانید کالاهای مورد نظرتان را به طور مستقیم از آن تهیه کنید. توجه داشته باشید، خرید کالا در هنگام استفاده از پینترست برای فارسی زبانان داخل ایران ممکن نیست.

در قسمت جستجو، گزینه قابل خرید را فعال کرده، سپس نام کالا یا خدمات مورد نظرتان را وارد نمایید. پس از انتخاب کالا پین- مورد نظر بر روی آیتم اضافه کردن به کیف کلیک کنید. پس از اضافه کردن هر تعداد کالای مورد نظر، در قسمت بالای برنامه یا وب سایت، بر روی آیکون کیف کلیک کنید. در قسمت اضافه کردن آدرس، آدرس تحویل کالا و در قسمت پیمنت، نحوه پرداخت را انتخاب کنید. در پایین ترین توضیحات کالا می توانید، مشخصات دیگری که مد نظرتان است را انتخاب نمایید. در نهایت با کلیک بر روی گزینه چک اوت، پروسه خرید را کامل کنید.

اضافه کردن آیکون پین به مرورگر

این پلتفرم به سادگی محبوبیت خود را به دست نیاورده؛ زیرا امکانات بی نظیری به کاربران خود ارائه کرده است، در ادامه شیوه ای بسیار ساده برای اضافه کردن پین به بورد، بوسیله مرورگر را خواهید آموخت.

browser

ابتدا با مرورگر دلخواهتان به قسمت پینترست گودیز پیج مراجعه کنید. بر روی گزینه قرمز رنگ اینستال کلیک نمایید. در صفحات دلخواهتان بر روی آیکون قرمز رنگ پین که به مرورگر اضافه شده کلیک کنید، تا به سادگی تصاویری که دوست دارید را به این شبکه اضافه کنید. به طور جایگزین با بردن ماوس بر روی تصویر و کلیک بر روی گزینه پین ایت، آن تصویر را به بورد مرتبط اضافه کنید.

ویژگی های و تفاوت های پینترست نسبت به سایر شبکه های تصویری دیگر چیست؟

پس از آموزش استفاده از پینترست به صورت تصویری قصد داریم به ویژگی های و تفاوت های پینترست نسبت به سایر شبکه های تصویری بپردازیم.

یکی از جذاب ترین ویژگی های نرم افزار پینترست را باید قابلیت های بسیار جالب برای خرید های آنلاین دانست. این نرم افزار بستری بسیار ایمن و جذاب را برای کاربران مهیا کرده است. پینترست محدودیتی برای کاربران ایجاد نمی کند و از طریق نرم افزار و ابزار تحت وب می توانید به سادگی به آن دسترسی پیدا کنید. پینترست بسیار مورد توجه بانوان است و اگر #کسب و کار شما برای بانوان است این نرم افزار شبکه اجتماعی می تواند بستر مناسبی برای کسب و کار شما محسوب شود. پینترست برخلاف بسیاری از نرم افزارهای شبکه های اجتماعی محدودیتی را برای تصاویر در نظر نگرفته و هر اندازه و قالبی را می توان در این شبکه اجتماعی قرار داد.

ویژگی مهم تجاری کردن اکانت پینترست

یکی از قابلیت هایی که این اکانت دارد می توان به تجاری شدن آن اشاره کرد و به فروش کالا در این شبکه اجتماعی پرداخت.برای تجاری کردن اکانت خود ابتدا به صفحه تجارت(business) پینترست رفته سپس روی convert now کلیک کنید.اطلاعات خود را تکمیل کرده و دکمه convert را بزنید .دراین حالت پیج شما به یک صفحه تجاری تبدیل می شود.

استفاده تجاری از پینترست

با قابلیتی که به این برنامه اضافه شده است، می توانید در آن تجارت و فروش کالا هم داشته باشید. برای این کار ابتدا باید پروفایل خود را به تجاری تبدیل کنید یا یک اکانت جدید بسازید. برای ساخت حساب جدید ابتدا از حساب عادی خود خارج شوید. سپس به سایت بیزینس پینترست بروید و گزینه Join as a Business را انتخاب کنید. سپس قوانین را مطالعه کنید، اطلاعات کسب و کار خود را وارد کنید و Create Account را بزنید.

اگر قصد تبدیل پروفایل خود به تجاری را دارید، به اکانت خود وارد شوید و به صفحه بیزینس پینترست بروید. سپس روی Convert now کلیک کنید. پس از تکمیل اطلاعات Convert را بزنید. با این کاری چیزی از اکانت شما حذف نمی شود و فقط قابلیت های جدید به حساب شما اضافه می شود.

تکمیل اطلاعات حساب تجاری پینترست

اکنون باید اطلاعات خود را تکمیل کنید. لوگوی خود را آپلود کنید، نام کاربری متناسب با نام شرکت قرار دهید و بیو خود را تکمیل کنید. اطلاعات تماس و لوکیشن را هم وارد کنید. برای استفاده از ابزار آنالیز، وبسایت خود را در تنظیمات پروفایل وارد کنید و Verify را بزنید. پس از این کار پیامی را می بینید. روی download the html verification file کلیک کنید. سپس فایل دانلود شده را در root directory سایت خود وارد کنید و در برنامه click here to complete the process را بزنید. اکنون سایت شما با پینترست ست می شود و حال می توانید از اکانت تجاری خود استفاده کنید و اقدام به بازاریابی(Marketing#)، جذب مشتری، معرفی و فروش محصول کنید.

در پایان برای افزایش امنیت حساب خود هنگام ورود به پینترست، مطالعه مطلب روش های افزایش امنیت هنگام استفاده از ورود با اکانت شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید.