پینترست

پینترست

تمامی کسب و کار های آنلاین از اهمیت شبکه های اجتماعی و ترویج کردن محصول خود با خبرند ولی در کمال تعجب اکثر آنها پینترست را نمیشناسند و اگر هم آشنایی کمی با آن دارند اهمیت خاصی به آن نمیدهند. جالب است بدانید که این شبکه اجتماعی با اینکه در ایران دنبال کننده های محدودی دارد ولی در سراسر جهان به اندازه اینستاگرام محبوب است و بیش از 200 میلیون دنبال کننده دارد. پس با این اوصاف اگر از این شبکه اجتماعی استفاده نمیکنید مشتری های زیادی را از دست داده اید.

حال اصلا پینترست چیست؟ سایت پینترست چیست؟ پینترست یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی تصویری بصری است که در آن می توانید عکس، ویدیو، اینفوگرافیک و در کل هر نوع محتوایی که بصری باشد را به اشتراک بگذارید. علاوه بر این جالب است بدانید که این شبکه اجتماعی بسیار محبوب دانشجو ها و دانش آموزان است چرا که می توانند برای کارهای پروژه ایشان از این شبکه اجتماعی ایده بگیرند و در پاورپوینت هایشان از آن استفاده کنند.

پینترست یعنی چه؟

نام شبکه اجتماعی پینترست (Pinterest) از ترکیب دو کلمه انگلیسی Pin به معنی پونز و Interest به معنی علاقه مندی شکل گرفته است. دلیل اصلی این نامگذاری این است که فرم کلی پینترست شبیه به مجموعه ای از تخته ها (Board) با موضوعات گوناگون است که تصاویر، مطالب و لینک های فراوانی روی این بوردها چسبانده (Pin) شده اند. در پینترست به دنبال هر موضوعی بگردید، دست خالی نخواهید ماند.

پینترست پر است از ایده ها و راه حل های گوناگون و خلاقانه درباره هرچیزی که به دنبالش می گردید. اگر خیاط هستید و می خواهید آخرین روش های دوخت یقه یاد بگیرید، اگر نمی دانید برای شام امشب چه بپزید، اگر می خواهید با جاذبه های توریستی شهری آشنا شوید یا حتی قصد کاهش وزن دارید و می خواهید چند حرکت جدید برای آب کردن چربی های شکم پیدا کنید، حتما در پینترست ایده های فراوانی پیدا خواهید کرد. البته که این بستر جایی است پربیننده برای بیشتر و بهتر دیده شدن کارها و ایده های ناب شما!

ویژگی اصلی این شبکه اجتماعی این است که در هنگام جست و جو، به جای فهرستی از لینک ها و جمله های پشت سر هم ( مثل گوگل و...) مجموعه ای از عکس های مرتب و جذاب که کنار هم چیده شده اند را میبینید.

نکته ای که هنگام سرچ در پینترست باید به آن دقت کنید این است که پس از وارد کردن کلید واژه ای که دنبال آن میگردید را وارد کردید از آنجا که پینترست به صورت خودکار عبارت جستجو شده توسط شما را کلمه به کلمه جدا کرده و هرکدام را به عنوان یک برچسب در نظر می گیرد، سعی کنید عباراتی که جستجو می کنید کوتاه، ساده و مشخص باشند. در این قسمت برای هر عبارتی که جستجو کنید (چه فارسی و چه انگلیسی)، پینترست برچسب های دیگری به شما پیشنهاد می دهد که جستجوی شما را شخصی تر و دقیق تر خواهند کرد. به تصویر زیر توجه کنید، در این تصویر با جستجوی کلمۀ چوب، کلماتی مانند طرح، رنگ، معرق، بستنی و... نمایش داده می شوند.

جست

تاریخچه برنامه پینترست چیست؟

برنامه نویسی این شبکه اجتماعی در سال 2009 توسط بن سیلبرمن (Ben Silberman) آغاز شد و نسخه کامل آن در سال 2010 برای عموم قرار داده شد. سیلبرمن و همکارانش در شرکتی کار می کردند که در حیطه توسعه اپلیکیشن کار می کرد و یکی از اپلیکیشن های آن برای خانم ها طراحی شده بود که می توانستند لباس مورد علاقه شان را پیدا کنند و تصویرش را ذخیره کنند و بعدا آن را بخرند.

موسس

ایده پینترست هم از همین جا به ذهن ایده پردازانش رسید. همین الان هم حدود 80% کاربران پینترست خانم هستند و شاید دلیلش این باشد که این شبکه اوایل در حیطه مد و فشن و آشپزی و طراحی داخلی فعالیتش شروع شد ولی امروزه فعالیتش گسترده تر شده است. نام Pinterest از ترکیب Pin به معنی سنجاق و Interest به معنی علاقه ایجاد شده است. به این معنا که کاربران تصاویری را که دوست دارند با سنجاق می توانند به صفحه کاربری شان بچسبانند.

همانطور که گفتیم پینترست به اندازه اینستاگرام دارای محبوبیت است حال تفاوت این دو چیست؟

در نگاه اول، اینستاگرام و پینترست هر دو پلتفرم هایی عکس محور هستند و بیشتر حالت بصری دارند. اما این دو پلتفرم تفاوت های جالبی با هم دارند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

هدف: اینستاگرام و پینترست از نظر هدف تصاویر با هم متفاوت هستند. در اینستاگرام، کاربران بیشتر تصاویر شخصی خودشان را آپلود می کنند. در صورتی که در پینترست عکس ها حرفه ای تر هستند و بیشتر برای ایده دادن و ایده گرفتن استفاده می شوند و به نوعی کاربردی هستند.

مخاطب: اینستاگرام هم از نظر تعداد مخاطب، و هم از نظر نوع مخاطب از پینترست گسترده تر است. جالب است که بدانید تعداد مخاطبین زن در پینترست بسیار بیشتر از مردان است. در اینستاگرام مخاطبین در رنج سنی پایین تری قرار دارند و 80% کاربران آن زیر 35 سال سن دارند. در حالی که فقط 36% افراد پینترست زیر 30 سال سن دارند.

یکی از جذاب ترین ویژگی های نرم افزار پینترست را باید قابلیت های بسیار جالب برای خرید های آنلاین دانست. این نرم افزار بستری بسیار ایمن و جذاب را برای کاربران مهیا کرده است. پینترست محدودیتی برای کاربران ایجاد نمی کند و از طریق نرم افزار و ابزار تحت وب می توانید به سادگی به آن دسترسی پیدا کنید. پینترست بسیار مورد توجه بانوان است و اگر کسب و کار شما برای بانوان است این نرم افزار شبکه اجتماعی می تواند بستر مناسبی برای کسب و کار شما محسوب شود. پینترست برخلاف بسیاری از نرم افزارهای شبکه های اجتماعی محدودیتی را برای تصاویر در نظر نگرفته و هر اندازه و قالبی را می توان در این شبکه اجتماعی قرار داد.

دسکتاپ و موبایل: سایت پینترست برای کامپیوتر، به اندازه اپلیکیشن آن کاربردی است در حالی که وب سایت اینستاگرام به اندازه اپلیکیشن آن کارایی ندارد. در کل همه امکانات پینترست که در اپلیکیشن آن وجود دارد در سایتش هم قابل استفاده است.

چگونه از اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟

پیج تجاری اینستاگرام چیست؟

چگونه از پینترست استفاده کنیم؟

هر پین معادل یک پست است، البته نیازی نیست برای ساخت هر پین وقت بسیاری صرف کنید، کافیست هر تصویری که مرتبط با علاقه مندی های شماست را پیدا کرده، به راحتی با زدن دکمه پین، آن را به بورد دلخواهتان متصل کنید، فراموش نکنید، هدف شما حتی اگر گسترش کسب و کارتان نباشد، نیاز به جذب مخاطب دارید، پس از پین های مرتبط با هر بورد استفاده کنید.

فرقی نمی کند با نسخه وب سایت یا اپلیکیشن از این شبکه اجتماعی استفاده می کنید، کافیست پس از پیدا کردن تصویر مورد نظرتان، بر روی گزینه پین، کلیک کنید. پس از نمایش تصاویر، عکس مورد نظر را انتخاب کرده، به بورد دلخواهتان اضافه کنید. بهتر است برای هر پین در قسمت توضیحات، برداشت یا توصیفی از آن عکس ارائه دهید. پس از انجام مراحل بالا، بر روی گزینه ذخیره کردن کلیک نمایید. برای هر چه بیشتر و بهتر دیده شدن، در قسمت جستجو، پین های دیگر کاربران را پیدا کرده، آن ها را لایک کنید یا برای آن ها کامنت بگذارید.

ورود به پینترست اصلا کار سختی نیست. تنها چیزی که نیاز دارید یک ایمیل است.

ورود

استفاده از ویژگی لنز

یک قابلیت بسیار جالب و هیجان انگیز که انگار این تکنولوژی سال ها جلو است همین ویژگی لنز است.

با استفاده از این ویژگی می توانید، تصاویر دلخواهتان را بر اساس، شکل، رنگ و پیدا کنید. البته تنها در اپلیکیشن این برنامه می توانید به وسیله لنز تصاویر دلخواهتان را پیدا کنید.

پس از باز کردن اپلیکیشن(application) در کنار کادر جستجو بر روی آیکون دوربین قرمز رنگ بزنید. به اپلیکیشن پینترست مجوز دسترسی به دوربین تلفن هوشمندتان را بدهید. دوربین را به سمت سوژه مورد نظر بگیرید مثلا یک مبلمان جدید پیدا کرده اید که قیمت بالایی دارد، فقط کافیست از آن عکس بگیرید. به طور خودکار، این شبکه اجتماعی تصاویر مشابه را برای شما نمایش می دهد، اگر عکسهایی که فهرست شده اند به اندازه کافی مناسب نیستند، با استفاده از گزینه های اضافی می توانید، دقت جستجو را افزایش دهید.

قابلیت

خرید در پینترست

یکی دیگر از مزایای این شبکه اجتماعی نسبت به رقبای خود، امکان خرید مستقیم کالا یا خدمات است. در آموزش پینترست متوجه می شوید که علاوه بر کسب درآمد از این پلتفرم، می توانید کالاهای مورد نظرتان را به طور مستقیم از آن تهیه کنید. توجه داشته باشید، خرید کالا در هنگام استفاده از پینترست برای فارسی زبانان داخل ایران ممکن نیست.

خرید

در قسمت جستجو، گزینه قابل خرید را فعال کرده، سپس نام کالا یا خدمات مورد نظرتان را وارد نمایید. پس از انتخاب کالا پین مورد نظر بر روی آیتم اضافه کردن به کیف کلیک کنید. پس از اضافه کردن هر تعداد کالای مورد نظر، در قسمت بالای برنامه یا وب سایت، بر روی آیکون کیف کلیک کنید. در قسمت اضافه کردن آدرس، آدرس تحویل کالا و در قسمت پیمنت، نحوه پرداخت را انتخاب کنید. در پایین ترین توضیحات کالا می توانید، مشخصات دیگری که مد نظرتان است را انتخاب نمایید. در نهایت با کلیک بر روی گزینه چک اوت، پروسه خرید را کامل کنید.

اضافه کردن آیکون پین به مرورگر

این پلتفرم به سادگی محبوبیت خود را به دست نیاورده؛ زیرا امکانات بی نظیری به کاربران خود ارائه کرده است، در ادامه شیوه ای بسیار ساده برای اضافه کردن پین به بورد، بوسیله مرورگر را خواهید آموخت.

ابتدا با مرورگر دلخواهتان به قسمت پینترست گودیز پیج مراجعه کنید. بر روی گزینه قرمز رنگ اینستال کلیک نمایید. در صفحات دلخواهتان بر روی آیکون قرمز رنگ پین که به مرورگر اضافه شده کلیک کنید، تا به سادگی تصاویری که دوست دارید را به این شبکه اضافه کنید. به طور جایگزین با بردن ماوس بر روی تصویر و کلیک بر روی گزینه پین ایت، آن تصویر را به بورد مرتبط اضافه کنید.

استفاده از پین :

برای استفاده از این بخش فقط کافیست تصویر مورد نظر خودتان را انتخاب کرده و گزینه پین را بزنید. سپس بورد متناسب با آن را انتخاب کنید و به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که برای داشتن مخاطب زیاد در شبکه اجتماعی پینترست تصاویر خود را با بورد های مرتبط پین کنید.

چگونه یک دسته تصویر از سایت های دیگر در یک شبکه اجتماعی گذاشته می شود؟

افراد زیادی در کنار شما وجود دارند که به برداشتن یا پین کردن عکس ها می پردازند. شما می توانید هر بار که به این سایت می روید، همانند فیس بوک(Facebook)، آنها و پین های اخیرشان را از میان مجموعه ای از تصاویر دنبال کنید و حتی برای آنها نظرهایی مانند من این کفش ها را خیلی دوست دارم و من این کیک را می خورم بگذارید.

اما همه دوست ندارند عکس های آنها به اشتراک گذاشته شود از این رو پینترست اخیرا با مشکلاتی در زمینه کپی رایت(copy right) روبرو شده و اکنون دوستانه از کاربرانش می خواهد منبع عکسشان را نشان دهند و به سایت ها گزینه ای برای مسدود کردن کلی عمل پین داده است.

پین های محصول با پین های قابل خرید (Product Pins): با استفاده از این امکان، کاربران می توانند برای کالاهای خود قیمت تعریف کرده و آن را به فروشگاه اینترنتی خود لینک کنند. به محض تغییر قیمت در وبسایت، قیمت درج شده روی پینترست نیز تغییر خواهد کرد. البته شرط این کار این است که کالای مورد نظر فیزیکی و قابل لمس بوده (برای مثال، نرم افزار یا فایل قابل دانلود نباشد) و از طرف پینترست نیز به عنوان کالای غیر مجاز شناخته نشود. البته در حال حاضر، در کشور ما امکان فروش محصول از طریق پینترست وجود ندارد.

پین های مخصوص دستور آشپزی (Recipe Pins): در این نوع پین ها، می توان مواد لازم، زمان پخت و تعداد افرادی که این مقدار غذا برایشان کافی است را در فیلدهای آماده نمایش داد.

پین های مخصوص مقاله (Article Pins): فیلدهای آماده در این نوع پین، عنوان مقاله، نام نویسنده و خلاصه آن هستند.

پین های اپلیکیشن (App Pins): برنامه نویس هایی که می خواهند اپ خود را در پینترست تبلیغ کنند، می توانند از این نوع ریچ پین استفاده کنند. کاربران می توانند با زدن دکمه Install، اپ را مستقیما داخل محیط پینترست دانلود کنند. در حال حاضر، این قابلیت تنها برای ios فراهم است.

با استفاده از Pinterest Analytics، دیدی عمیق تر و حرفه ای تر به کسب و کارتان داشته باشید

ابزار Pinterest Analytics، دریایی از اطلاعات درباره میزان تعداد دیده شدن پین های شما، متوسط روزانه، هفتگی و ماهانه کلیک ها، تعداد و روند بازدید از وبسایت شما، گزارش های خرید، جنس، سن، کشور و زبان بازدیدکنندگان و... را به شما ارائه می دهد.

نرم افزار طراحی شده برای این سایت بسیار سریع و کاربرپسند است و هرکسی که با آن کار کرده، گواهی این موضوع را می دهد. به محض شروع برنامه و ورود به حساب کاربری، شما با همان محتوای آشنای قرار گرفته روی صفحه اصلی سایت مواجه می شوید. با کشیدن صفحه به سمت راست دسته بندی ها/ جستجو، و با حرکت صفحه به چپ داشبورد برنامه نمایان می شود.

پیدا کردن موضوعات جدید

در قسمت Explore، می توانید آزادانه در پینترست به گشت و گذار بپردازید. پینترست می تواند موضوعات در حال ترند شدن یا پین هایی که ممکن است دوست داشته باشید را به شما نمایش دهد. با کلیک روی هر پین، دهها یا صدها پین دیگر به شما پیشنهاد شده و می توانید با کلیک روی هرکدام، در این اقیانوس ایده ها غوطه ور شده و تا هر زمان که دوست داشته باشید محتوای جدید ببینید.

ابزارهای پینترست برای معرفی و گسترش کسب و کار شما

در هنگام ثبت نام، همواره از شما خواسته می شود که جنسیت و مشخصات خود را به عنوان یک فرد اعلام کنید. اما اگر می خواهید از پینترست به عنوان ابزاری برای معرفی کسب و کار، هنر یا وبسایت تان استفاده کنید، توصیه می کنیم به سراغ ابزارهای Business پینترست بروید. در ادامه مطلب، در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد.

دو راه کلی برای ساخت پروفایل کسب و کاری در پینترست وجود دارد:

راه حل اول: هنگام ثبت نام گزینه Create a Business Account را انتخاب کنید که در این صورت نام کسب و کار شما و زمینه فعالیتتان از شما خواسته می شود.

اکانت

راه حل دوم: اگر پروفایل معمولی ساخته اید، می توانید پروفایل خود را به پروفایل Business تبدیل کنید. برای اینکار کافی است از گزینه Free Upgrade to Business Account استفاده کنید.

پروفایل

پس از تبدیل پروفایل شما به حالت تجاری، امکانات متنوع تری در اختیار شما قرار می گیرد. دو ابزار اصلی که پینترست در این زمان در اختیار شما قرار می دهد، Rich Pins و Pinterest Analytics هستند. در ادامه مطلب، این دو مورد را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

بهتر و بیشتر دیده شدن شما در پینترست با استفاده از Rich Pins

ریچ پین ها، پین هایی هستند که می توانند نسبت به پین های معمولی، اطلاعات بیشتری را نمایش دهند. این امکان، جذابیت محتوای شما را بالا برده و کمک خواهد کرد افراد بیشتری پین های شما را ببینند. در پینترست، 4 نوع ریچ پین وجود دارد.

بخش اول آموزش کار با این شبکه های اجتماعی(Social Networking)، اختصاص به یادگیری اصطلاحات تخصصی آن دارد. برای جلوگیری از اتلاف وقت خوانندگان عزیز ردکلاک، اصطلاحات پر کاربردی که در سایر شبکه های اجتماعی با آن ها آشنایی پیدا کرده اید، حذف شده و تنها کلمات جدیدی که در هنگام فعالیت در پینترست به آن ها برخورد می کنید، برای شما ذکر شده است.

بورد (Board): این کلمه بیان کننده ابزاریست که برای تقسیم بندی مطالب و علاقه مندی ها در این پلتفرم(Platform) به کار می رود. تخته ها، فضای کاری شما را منظم و سازمان یافته می کنند، به این ترتیب، به راحتی می توانید مطالب دلخواهتان را با دیگران به اشتراک گذاشته و از مطالب دیگران نهایت استفاده را ببرید.

عملکرد تخته در پینترست بسیار شبیه، تایم لاین فیس بوک است، یعنی طبقه بندی علایق شما به صورتیکه، علاوه بر راحت تر کردن نحوه استفاده، موجب افزایش جذابیت هرچه بیشتر آن شود.

پین (Pin): عبارت است از، یک عکس، یا به ندرت یک ویدیو که به طور مستقیم به یک وبسایت، لینک شده است. در واقع پین، بوک مارک علاقه مندی های شماست -فرق پین با پست در شبکه های اجتماعی دیگر، ماندگاری بیشتری است که نسبت به آن ها دارد.

ریپین (RePin): عبارت است از به اشتراک گذاری پین دیگر کاربران در بورد خودتان، عملکرد پین، بسیار شبیه به ریتوییت(Retweets) در توییتر(twitter) است. با ریپین نمودن پین دیگر کاربران، به آن ها احترام و علاقه خودتان را نشان می دهید.

کامنت (Comment): پینترست پاسخ و تعامل نوشتاری با یک پین است. به زبان ساده، زمانی که یک پین نظر شما را جلب کرده باشد، می توانید به صورت کامنت با کسی که پین را به اشتراک گذاشته در تعامل باشید. البته به خاطر داشته باشید که تنها کامنت ها به شکل نوشتاری هستند.

لایک (Like): علاوه بر نشان دادن علاقه مندی شما به یک پین خاص، امکان نمایش آن پین و ارجاع دادن به آن در آینده بدون اینکه نیاز به پست کردن محتوای آن در دیوارتان باشد را به شما می دهد.

آموزش استفاده از بورد

بورد پینترست، در واقع نشانگر موضوعاتی است که به آن ها علاقه دارید. اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید، می توانید برای دسته های متفاوت مورد نظرتان، بورد ایجاد کنید، مثلا بورد پوشاک کودک 6 ماهه، شما تا حداکثر 500 بورد مختلف می توانید بسازید، پیشنهاد ما به شما ایجاد 10 بورد مختلف در گام اول است.

بر روی گزینه بورد(board) کلید نمایید. با کلیک بر روی آیکون + می توانید، بورد جدید بسازید، در انتخاب نام بورد دقت کافی را داشته باشید، توجه کنید، کاربران پینترست بر اساس دسته بندی شما، پین های مرتبط را پیدا خواهند نمود. پس از انتخاب نام مناسب برای بورد خودتان می توانید گزینه خصوصی بودن را انتخاب کنید، با فعال سازی این گزینه، دسترسی دیگر کاربران به آن بورد محدود شده، اما امکان قرار دادن تصاویر خصوصی برای شما فراهم می شود. در قسمت سرچ نیز می توانید نام بوردهای دلخواه خودتان را جستجو کنید، توجه داشته باشید، جستجوی شما باید موضوعی باشد، مثلا، ایده های تزیین درخت کریسمس، سپس بوردهای مورد نظرتان را فالوو کنید.

width=400

کار با پینترست به صورت عملی، بعد از ساخت حساب کاربری آغاز می شود. این قسمت را با دقت بیشتری دنبال کنید. قبل از هرچیز باید بدانید، استفاده از این پلتفرم به عنوان یک شبکه اجتماعی دیگر، تنها قسمتی از کل ماجراست، این پلتفرم می تواند به طور فوق العاده ای به گسترش کسب و کار آنلاین شما کمک کند، اما برای شروع، تنها به ساخت یک اکانت کاربری ساده اکتفا می کنیم.

برد

به وب سایت پینترست وارد شوید. سه راه مختلف برای ایجاد حساب کاربری پیش روی شماست. با زدن بر روی گزینه فیس بوک، یا گوگل به طور خودکار به صفحه دیگری منتقل می شوید -اگر حساب کاربری فیس بوک یا گوگل شما فعال باشد، به طور خودکار وارد پینترست می شوید- در این قسمت اطلاعات کاربری خود را وارد نمایید، به طور جایگزین با وارد کردن، ایمیل و پسورد دلخواه، حساب کاربری برای شما ساخته می شود. اگر از طریق ایمیل وارد شده اید، روی لینک فعال سازی کلیک نمایید. با کلیک بر روی آیکون آدمک در سمت راست بالای وب سایت و سپس انتخاب تنظیمات، می توانید اطلاعات بیو، حرفه، زبان، کشور و را تنظیم کنید.

ویژگی مهم تجاری کردن اکانت پینترست

یکی از قابلیت هایی که این اکانت دارد می توان به تجاری شدن آن اشاره کرد و به فروش کالا در این شبکه اجتماعی پرداخت.برای تجاری کردن اکانت خود ابتدا به صفحه تجارت(business) پینترست رفته سپس روی convert now کلیک کنید.اطلاعات خود را تکمیل کرده و دکمه convert را بزنید .دراین حالت پیج شما به یک صفحه تجاری تبدیل می شود.

استفاده تجاری از پینترست

با قابلیتی که به این برنامه اضافه شده است، می توانید در آن تجارت و فروش کالا هم داشته باشید. برای این کار ابتدا باید پروفایل خود را به تجاری تبدیل کنید یا یک اکانت جدید بسازید. برای ساخت حساب جدید ابتدا از حساب عادی خود خارج شوید. سپس به سایت بیزینس پینترست بروید و گزینه Join as a Business را انتخاب کنید. سپس قوانین را مطالعه کنید، اطلاعات کسب و کار خود را وارد کنید و Create Account را بزنید.

اگر قصد تبدیل پروفایل خود به تجاری را دارید، به اکانت خود وارد شوید و به صفحه بیزینس پینترست بروید. سپس روی Convert now کلیک کنید. پس از تکمیل اطلاعات Convert را بزنید. با این کاری چیزی از اکانت شما حذف نمی شود و فقط قابلیت های جدید به حساب شما اضافه می شود.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی چه اهمیتی دارد؟

ابزارهای پینترست برای معرفی و گسترش کسب و کار شما

در هنگام ثبت نام، همواره از شما خواسته می شود که جنسیت و مشخصات خود را به عنوان یک فرد اعلام کنید. اما اگر می خواهید از پینترست به عنوان ابزاری برای معرفی کسب و کار، هنر یا وبسایت تان استفاده کنید، توصیه می کنیم به سراغ ابزارهای Business پینترست بروید. در ادامه مطلب، در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد.

دو راه کلی برای ساخت پروفایل کسب و کاری در پینترست وجود دارد:

راه حل اول: هنگام ثبت نام گزینه Create a Business Account را انتخاب کنید که در این صورت نام کسب و کار شما و زمینه فعالیتتان از شما خواسته می شود.

راه حل دوم: اگر پروفایل معمولی ساخته اید، می توانید پروفایل خود را به پروفایل Business تبدیل کنید. برای اینکار کافی است از گزینه Free Upgrade to Business Account استفاده کنید.

پس از تبدیل پروفایل شما به حالت تجاری، امکانات متنوع تری در اختیار شما قرار می گیرد. دو ابزار اصلی که پینترست در این زمان در اختیار شما قرار می دهد، Rich Pins و Pinterest Analytics هستند. در ادامه مطلب، این دو مورد را بیشتر بررسی خواهیم کرد

اکانت

تکمیل اطلاعات حساب تجاری پینترست

اکنون باید اطلاعات خود را تکمیل کنید. لوگوی خود را آپلود کنید، نام کاربری متناسب با نام شرکت قرار دهید و بیو خود را تکمیل کنید. اطلاعات تماس و لوکیشن را هم وارد کنید. برای استفاده از ابزار آنالیز، وبسایت خود را در تنظیمات پروفایل وارد کنید و Verify را بزنید. پس از این کار پیامی را می بینید. روی download the html verification file کلیک کنید. سپس فایل دانلود شده را در root directory سایت خود وارد کنید و در برنامه click here to complete the process را بزنید. اکنون سایت شما با پینترست ست می شود و حال می توانید از اکانت تجاری خود استفاده کنید و اقدام به بازاریابی(Marketing#)، جذب مشتری، معرفی و فروش محصول کنید.

در پایان برای افزایش امنیت حساب خود هنگام ورود به پینترست، مطالعه مطلب روش های افزایش امنیت هنگام استفاده از ورود با اکانت شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید.

پینترست پر از قابلیت جدید و ایده است. اگر تا کنون از این شبکه اجتماعی استفاده نکرده اید می توانید با عضویت در آن روزانه ایده های بسیاری به دست آورید. مهم نیست که در چه زمینه ای فعالیت دارید، افراد بسیاری هستند که شما یا کسب و کارتان را دنبال خواهند کرد. پینترست جاییست برای دیده شدن.


نظر کاربران

ممد
12 بهمن 1399
بسیار جالب بود
تیم محتوای ردکلاک
12 بهمن 1399

خوشحالیم که پسندیدید:)

maryam
12 بهمن 1399
چه عکس های جالبی یادگیری با اونا خیلی اسون بود
تیم محتوای ردکلاک
12 بهمن 1399

خداروشکر که مفید بود

آذین
04 بهمن 1399
چقدر آموزش در عکسها جالب و قابل فهم بود.
تیم محتوای ردکلاک
14 بهمن 1399

خداروشکر

A
15 اسفند 1399
سلام ببخشید میخواستم بپرسم بدون وبسایت نمیشه اکانت تجاری درست کرد؟
فائزه
10 فروردین 1400
سلام ببخشید من هرکاری میکنم نه اکانت تجاری ایجاد میشه نه اکانت قبلیم به اکانت تجاری تبدیل میشه همش ارور میده authorization failed میتونین کمک کنید