غرفه

غرفه

حضور در نمایشگاه های مختلف امروزه یکی از روش های معتبر توسعه تجارت می باشد به همین منظور بسیاری معتقدند استفاده از ابزارهایی مانند غرفه سازی می تواند نقش زیادی در اعتماد سازی و توسعه تجاری داشته باشد. غرفه نمایشگاهی نقش بسیار مهمی در جذب مخاطبان به دلیل نمایش کالاهای خاص در حضور همکاران و مخاطبان تجاری دارد. هر چه ساخت غرفه متناسب تر با نوع و هدف عرضه کننده باشد نوع فعالیت شرکت بهتر به نمایش درآمده و نیز جذب کننده برای مخاطبان می باشد. طراح برای طراحی غرفه های نمایشگاهی باید متریال ساخت غرفه را بشناسد؛ همچنین داشتن ایده خلاقانه، محور غرفه سازی نمایشگاهی می باشد به این دلیل که این ایده باید مخاطب را در غرفه نمایشگاهی نگه دارد و پاسخگوی افکار و نیاز مخاطب باشد.

درغرفه سازی باید قواعدی را رعایت کنیم تا جذب بازدید کننده را به غرفه نمایشگاهی داشته باشیم. مثلا در طراحی غرفه نمایشگاهی باید شرایط لازم برای حضور بازدید کننده ایجاد شده باشد و با مشخص کردن حریم هایی در غرفه سازی نمایشگاهی بتوانیم با مراجعه کنندگان مذاکرات مناسب داشته باشیم. فضای غرفه باید به گونه ای تقسیم شده باشد که محصولات متناسب با اهمیتشان در آن قرار گیرند.

یکی دیگر از مهمترین مسائل در ساخت غرفه نمایشگاهی توجه به عوامل نور، رنگ، فرم، صدا و بو می باشد؛ به عنوان مثال فرم یک غرفه نمایشگاهی باید با کالای ارائه شده ارتباط داشته باشد و یا رنگ های مورد استفاده در غرفه سازی نمایشگاهی با هم هماهنگ باشند، بنابراین همه این عوامل نقش بسیار زیادی در جذب مخاطب دارند. در ساخت غرفه موقعیت قرارگیری آن و ابعاد غرفه نمایشگاهی باید متناسب با محصولات و نیز دکوراسیون و بازدیدکنندگان احتمالی از غرفه باشد. همچنین استفاده از میز و صندلی و مبلمان مناسب می تواند تأثیر زیادی بر روی برخورد غرفه داران با بازدیدکنندگان دارد. بنابراین برای داشتن یک حضور موفق در نمایشگاه می توان با کمک مشاوران و طراحان، غرفه نمایشگاهی خود را به یک مکان خاص برای جذب بازدیدکنندگان تبدیل کنیم. طراحان اسکیس با آشنایی کامل با متریال ها جدید ساخت ساخت غرفه نمایشگاهی ، طراحی غرفه و دکوراسیون داخلی و ترکیب و تقابل فضاها، پانورها، بافت، رنگ و سایر عوامل و با توجه به مسائل ایمنی نظام مهندسی ساخنمان و بسیاری از جنبه های دیگرشما را در تحقق خواسته هایتان یاری می کننند.

استفاده مناسب از هر رنگ می تواند كاربرد ویژه ای در طراحی دكوراسیون غرفه های نمایشگاهی داشته باشد و بررسی تاثیر متقابل روانشناختی رنگ ها در كاربرد هنری غرفه اهمیت به سزایی دارد.شكوه و جلوه هر رنگ دیگر،اثر واقعی خودرا نشان می دهد و هر رنگ نسبت به رنگ دیگرمیزان تیرگی یا روشنی اش بهتر نمایان می شود. تغییر دادن این ترتیب طبیعی ، ناهماهنگی رنگ ها را به دنبال دارد و استفاده از این تركیب ناسازگار، می تواند تغییرات زیادی در طراحی غرفه ها به وجود آورد.رنگ ها از عوامل مهم جذب مخاطب هستند و در خاطره ها باقی می مانند.وسایل و تجهیزات و مبلمان و لوازم بكار گرفته شده در غرفه باید دارای رنگ و كیفیت ظاهری مناسب باشندغرفه,غرفه سازی,طراحی غرفه, نمایشگاه,غرفه های ارزی,انواع غرفه نمایشگاهی,آموزش طراحی
width=400

ویژگی های دكوراسیون یک غرفه ایده آل

دكوراسیون غرفه می بایست دارای فرم زیبا و عملكرد مناسب باشد و بهره برداری را برای بازدید كنندگان وكاركنان غرفه آسان و در عین حال جذاب نماید. به این منظور نكات ذیل را مورد توجه قرار دهید:
١- آرایش غرفه به گونه ای باشدكه توجه مردم را تنها به كالای ارائه شده معطوف سازد.


٢-
سعی شود از هر كالایی،حتی المقدور یك نمونه را به نمایش درآورید.


٣-
سعی نمایید نمایش محصول خود را از طریق فیلم و اسلاید ارایه نمایید( در صورت عدم وجود محصول یا عدم مجوز برای نمایش زنده ماشین آلات) تا بازدید كننده كیفیت كار و محصول شما را از نزدیك مشاهده كند.


۴-
سعی شود از رنگ های زیبا وو طرح های جذاب ،در تهیه عكس،جداول و نمودارهای كه در معرض دید بازدید كننده قرار میگیرند، استفاده گردد.


۵-
سعی شود در نمایش بعضی از كالاها از ویترین مناسب و زیبا استفاده گرددتوجه داشته باشید برخی از كالاها نیازی به قفسه و ویترین ندارند.


۶-
از شلوغ كردن غرفه بپرهیزیدو برای استفاده بهتر از فضاو مكان از به كاربردن استندوویترین و اضافی اجتناب كنید.


٧-
استفاده مطلوب و مناسب از دیوار ها و پانل های غرفه ، موجب صرفه جویی در هزینه ووقت می شود.


٨-
از چیدمان صندلی اضافه كه موجب شلوغی غرفه و نشستن بی مورد كاركنان غرفه می شود، اجتناب نمایید.


٩-
برای طراحی غرفه، زیبایی خوب است و غرفه را جذاب می نماید، اما، به این نكته دقت نمایید كه غرفه آرایی، ساخت و تجهیز غرفه، باید در حداقل زمان صورت گیرد.


١۰-
چیدمان كالاهای نمایشی، گلدانهای تزئینی ،فلاور باكس، میز و صندلی و لوازم غرفه به روشهای مناسب انجام شود. سعی شود نمای هر بخش با بخش دیگر متفاوت به نظر آید.


١١-
در صورت امكان سعی شود فضا برای نگهداری كارتن خالی، كالاهای اضافی، غذاخوری، استراحت كاركنان و . در غرفه درنظر گرفته شود.


در ساخت غرفه در فضای باز و در فصول مختلف علاوه بر رعایت موارد بالا، به ایستایی و مقاومت غرفه در برابر عوامل جوی،گرد و غبار و سرمایش و گرمایش و . غرفـه دقت كافی به عمل آید

آموزش طراحی غرفه,غرفه سازی,طراحی غرفه,نمایشگاه,ساخت,غرفه نمایشگاهی,آموزش طراحی.

اهمیت طراحی غرفه های نمایشگاهی

خلاقیت و هنر بهتر زیستن در فضا و زمان محدود، می تواند اولین ایده جهت طراحی

غرفه نمایشگاهی باشد. فضای نمایشگاهی جایی است كه در آن نمایش نوآوری،

خلاقیت تكنولوژی و فناوری جدید،و تجارت و رقابت برای نمایش یا فروش عمده ای

بازی میكند. چرا طراحی غرفه در فرآیند برگزاری نمایشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟

باید عنوان نمود اگر غرفه ای به درستی و كامل طراحی شده باشد در ازدحام و شلوغی

دوران نمایشگاه میتواند پیام غرفه دار و یا شركت را با تاثیرگذاری قوی به مخاطب مورد

نظر برساند و با توجه به زمان محدود بازدیدكننده از غرفه (۵الی ٢۰ دقیقه ) بتواند تاثیر

گذاری ماندگار در یك موقعیت رقابتی بوجود بیاورد

.
استفاده از عناصر و مولفه های نظیرنور، رنگ، فرم و . كه بیانگر عقاید مرتبط بافعالیت

های بشربوده ونگرش، احوال و شخصیت انسانها را تحت تاثیر قرار میدهند می بایست

هدف اصلی طراحی غرفه وچیدمان محصولات آن باشد تا به بهبود عملكرد فیزیكی و روانی

، دست یابی به اصول زیبا شناسانه فضای داخلی محقق گردد

انواع غرفه نمایشگاهی

غرفه معمولی یا ردیفی (خطی Linear stand)

غرفه,غرفه سازی,طراحی غرفه,نمایشگاه,غرفه های ارزی,انواع غرفه نمایشگاهی,

آموزش طراحی booth design ecucation


این غرفه ها از سه طرف با غرفه های مجاور دارای دیواره مشترك و همجوار است و

از یك طرف به راهرو مشرف و قابل رویت بازدید كنندگان می باشد كه به غرفه یك بر نیز معروف است.

غرفه نبشی (گوشه ) Corner Stand

این غرفه ها از دو طرف با غرفه های دیگر همجوار و دارای دیواره مشترك و از دو طرف دیگر به سمت

راهرو می باشند و با توجه به قابل رویت بودن از دو طرف ارزش بالاتری دارند و طراحی و چیدمان آن

مشكل تر و گران تر می باشد. به این گونه غرفه ها دوبر و دو نبش نیز اطلاق می شود

غرفه,غرفه سازی,طراحی غرفه,نمایشگاه,غرفه های ارزی,انواع غرفه نمایشگاهی,آموزش طراحی غرفه

غرفه شبه جزیره ای( انتهایی) End Stand

این گونه غرفه ها سه وجه قابل رویت برای بازدید دارند و از یك طرف مسدود می باشند و به همین

دلیل از مرغوبیت بالایی برخوردارند و بازدید كننده بیشتری را جذب می نمایند. به این غرفه ها با توجه

به اینكه از سه طرف به راهرو راه دارد غرفه سه بر نیز اطلاق می شودغرفه,غرفه سازی,طراحی غرفه

,نمایشگاه,غرفه های ارزی,انواع غرفه نمایشگاهی,آموزش طراحی.

آموزش طراحی غرفه,غرفه سازی,طراحی غرفه,نمایشگاه,ساخت,غرفه نمایشگاهی,آموزش طراحی

غرفه جزیره ای

این گونه غرفه از چهار طرف به راهرو راه دارد و از تمام زوایا قابل دید و دسترسی می باشد. غرفه جزیره ای ارزش بالایی در بعد نمایش و تبلیغات دارد و از مرغوبیت بسیار مناسبی برخوردار است.

غرفه نمایشگاهی STAND EXHIBITION

غرفه در معنی، تركیبی احاطه كننده برای محل نمایش یا مكانی برای فروش كالا و ارائه خدمات است .

غرفه، اصولا الگویی از كار شركت كننده است هرچه استادانه تر در طراحی و چیدمان عمل گردد به همان

نسبت واقعیت شركت بهتر انعكاس می یابد و باید به شكلی طراحی ، ساخته، چیدمان و اداره گردد كه

به مثابه یك ویترین ، فلسفه وجودی و موضوع فعالیت شركت را به نمایش بگذارد. غرفه فقط یك اثر هنری

نیست بلكه قبل از هر چیز محلی برای معرفی شخصیت شركت و پیشبرد اهداف آن می باشد. بطور

خلاصه می توان عنوان نمود یك غرفه نمایشی باید دارای ویژگی های زیر باشد:
١- دارای جذابیت لازم
٢- هماهنگ با نوع كالاهای نمایشی
٣- وضعیت مكانی مناسب
۴- قابل درك بودن پیام طراح برای بیننده
۵- طراحی مناسب با كالاهای قابل ارائه

آموزش طراحی غرفه,غرفه سازی,طراحی غرفه,نمایشگاه,ساخت,غرفه نمایشگاهی,آموزش طراحی

طراحی غرفه های نمایشگاهی

فضاهای نمایشگاهی: ساخت و آرایش غرفه از ابزارهای موثر تبلیغات بوده و اهمیت آن در حدی است که در کشور های صنعتی با مدیریت مستقل در ارایه کالا و خدمات عمل می نمایند امروزه در صنعت نمایشگاهی غرفه داران به این باور رسیده اند که برای داشتن نمایشی موفق، نیاز به جذب و درگیر نمودن بازدیدکنندگان از غرفه می باشد و می توان بیان نمود که غرفه در نمایشگاه به منزله کارت شناسایی یک شرکت و غرفه داراست.

ویژگی های غرفه های نمایشگاهی

بطور خلاصه می توان عنوان نمود یک غرفه نمایشی باید دارای ویژگیهای زیر باشد:

        دارای جذابیت لازم هماهنگ با نوع کالاهای نمایشی وضعیت مکانی مناسب قابل درک بودن پیام طراح برای بیننده طراحی مناسب با کالاهای قابل ارایه

        تعیین اندازه ی مناسب برای غرفه های نمایشگاهی

        تعیین اندازه یک غرفه بر اساس ذوق و سلیقه نیست و صرف بزرگی غرفه به اعتبار شرکت نمی افزاید و کوچک بودن نیز ممکن است نتواند اهداف شرکت را محقق نماید لذا برای تعیین اندازه مورد نیاز یک غرفه می بایست تعداد کالاهای نمایشی ، اندازه و حجم و نحوه ارایه آنها ، نیاز به فضای مذاکره و تشریفات و ..... را در نظر گرفت و اندازه غرفه را بطور نسبی محاسبه نمود.

        فضاهای تشکیل دهنده ی غرفه های نمایشگاهی

        فضای غرفه می تواند به تعدادی و یا همه موارد زیر تقسیم شود :

                    فضای نمایش کالاها فضای بخش اطلاع رسانی فضای مذاکره و مشاوره فضای نمایشهای تصویری فضای مبلمان اداری
                                      فضای خدمات و پذیرایی فضای انبار
                                                              یا لوازم اضافی فضای آموزش

                                                              بخش اطلاعات فضاهای نمایشگاهی

                                                              در این بخش که معمولا در ابتدای غرفه است برای آشنایی و اطلاع رسانی شرکت ها با بازدیدکنندگان می باشد و از قسمت های مهم جهت جذب مخاطب و رسیدن به اهداف شرکت ها می باشد . در این بخش ارایه بروشورها و هدایای کوچک شرکت ها و راهنمایی بازدیدکنندگان و پاسخ به آنها در حد اطلاع رسانی انجام می پذیرد و می تواند بعنوان پیشانی شرکتها جهت نمایش شخصیت شرکت و جذب بازدید کننده عمل نماید .

                                                              بخش نمایش فضاهای نمایشگاهی

                                                              فضای نمایش از ارکان اصلی غرفه محسوب می گردد دراین بخش ارایه خدمات ، کالا و یا ماکت محصول انجام می پذیرد در این قسمت ارتباط مسئول غرفه و یا کارشناسان بخش فروش و فنی با بازدیدکنندگان و خریداران برقرار می گردد . بازدیدکننده از نزدیک با محصول و اهداف حضور شرکت آشنا شده و نحوه تعاملات بعدی پایه گذاری خواهد شد.

                                                              بخش مذاکره و مشاوره فضاهای نمایشگاهی

                                                              این بخش نقش مهمی در بازاریابی و فروش کالا و خدمات و رساندن مشتری به مرز آمادگی جهت فروش و انعقاد قرارداد دارد . در این بخش قابیلت های محصول، توانمندی شرکت و توضیحات کامل توسط گروه و یا فرد مذاکره در اختیار مشتری قر ار می گیرد و مذاکره اولیه، توافق نامه و احیانا امضائ پیش قرارداد و اهدای هدایای شرکت و کاتولوگ های تخصصی انجام خواهد پذیرفت . طراحی این بخش می تواند متفاوت و با الهام از اتاق جلسات و مذاکرات شرکت و دارای امکانات مناسب و راحت باشد. دراین بخش اگر فضا، وسعت لازم را داشته باشد می توان بخشی را جهت پذیرایی مهمانان خاص و برای انقعاد نهایی قرارداد تدارک نمود .

                                                              بخش پشتیبانی فضاهای نمایشگاهی

                                                              بخش پشتیبانی شامل دو ناحیه می باشد
                                                              - ناحیه قابل رویت : شامل مبلمان اداری و بخش پذیرایی مدعوین و بازدیدکنندگان می باشد
                                                              - ناحیه غیر قابل رویت : شامل فضای نگه داری تجهیزات و لوازم اضافی ، فضای آبدارخانه ، فضای استراحت و. . .

                                                              بخش آموزش فضاهای نمایشگاهی

                                                              این بخش با توجه به اهمیت بحث آموزش و استفاده بهینه از بعد تبلیغات و شناساندن شرکت و محصولات آن ، در صورت داشتن فضای کافی، محلی را در غرفه به این امر اختصاص می دهند و در آنجا علاوه بر معرفی شرکت، طرز کار و روش های اجرایی و تخصصی مربوطه و یا نحوه ارایه خدمات را رایگان آموزش می دهند .

                                                              طراحی غرفه چگونه صورت می گیرد؟

                                                              خلاقیت و هنر بهتر زیستن در فضا و زمان محدود، می تواند اولین ایده جهت طراحی غرفه نمایشگاهی باشد .
                                                              چرا طراحی غرفه در فرایند برگزاری نمایشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟ زیرا اگر غرفه ای بدرستی و کامل طراحی شده باشد در ازدحام و شلوغی دوران نمایشگاه می تواند پیام غرفه دار و یا شرکت را با تاثیر گذاری قوی به مخاطب مورد نظر برساندو با توجه به زمان محدود بازدیدکننده ازغرفه ( 5 الی 20 دقیقه ) بتواند تاثیر گذاری ماندگار در یک موقعیت رقابتی بوجود بیاورد .

                                                              انتخاب طراح در فضاهای نمایشگاهی

                                                              انتخاب طراح از وظایف مهم شرکت کننده می باشد و با توجه به نوع نمایشگاهها ی قابل برگزاری در جهان
                                                              ( عمومی- تخصصی - اختصاصی - اکسپو - فروش ) و تنوع کالایی مربوطه باید دارای تجربه کافی و ویژگیهای از قبیل :
                                                              - دارای ذهنیت نمایشگاهی باشد
                                                              - ترجیحا دکوراتور و طراح صحنه باشد
                                                              - خوش فکر و خوش ذوق و سلیقه باشد
                                                              - دارای تجربه مناسب در طراحی غرفه های نمایشگاهی باشد
                                                              - با تفکر شرکت کننده( مدیر غرفه) همراه باشد.

                                                              استفاده ی مناسب از رنگ در فضاهای نمایشگاهی

                                                              رنگ ها از عوامل مهم جذب مخاطب هستند و در خاطره ها باقی می مانند. وسایل و تجهیزات و مبلمان و لوازم بکار گرفته شده در غرفه باید دارای رنگ و کیفیت ظاهری مناسب باشند . استفاده از رنگ های مختلف درغرفه و چیدمان کالا باید همخوانی لازم را با یکدیگر و با موضوع اصلی نمایش غرفه داشته باشند. دراستفاده از رنگ ها باید خصوصیات فرهنگی محل نمایش و تاثیر روانی آنها در روی بازدیدکنندکان و افراد غرفه را در نظر داشت .
                                                              استفاده از رنگ های گرم و شاد در غرفه جلب توجه بیشتری می نماید اما در نمایش کالا تطابق رنگ با نوع کالا اثر بخش تر خواهد بود برای مثال استفاده از رنگ قرمز برای کالاهای گرما زا و رنگ آبی برای کالاهای سرما آفرین سفارش می شود .

                                                              استفاده ی مناسب از نور در فضاهای نمایشگاهی

                                                              نورپردازی نیز همانند رنگ از عوامل مهم جهت جذب مخاطب می باشد با نورپردازی می توان جذابیت غرفه را افزایش داد . با نور پردازی مناسب علی الخصوص نور ملایم می توان فضایی آرام بوجود آورد و یا فضای آرام درون غرفه را از فض ای شلوغ بیرون متمایز نمود اگر چه در جاهایی از درون غرفه، می بایست نوری متفاوت تر و با شدت بیشتر و رنگ مشخص تر استفاده نمود .
                                                              استفاده از رنگ های متنوع در نور پردازی توصیه نمی گردد زیرا ممکن است توجه مخاطب را از کالا به سوی دیگر معطوف نماید.
                                                              در نورپردازی با توجه به تاثیرات گوناگون نورهای مختلف ، باید تاثیرات روحی و روانی و میزان تولید گرما و یا آتش زا بودن آنهارا مد نظر داشت. در پردازش نور باید دقت نمود که بیننده دچار خیرگی نشود و از زوایای مختلف بتواند کالا یا دستگاه مورد نظر را بطور مطلوب مشاهده نماید .

                                                              استفاده ی مناسب از وسایل سمعی و بصری در فضاهای نماشگاهی

                                                              استفاده و بکارگیری صحیح وسایل سمعی و بصری علاوه بربالا بردن جذابیت غرفه می تواند اطلاعات مناسب وکاملی در اختیار مخاطب قرار دهد و نیاز به مذاکرات طولانی و بیان تمام مسایل نخواهد بود . از این لوازم می توان در نمایش کالاهایی که امکان نمایش در غرفه را نداشته اند، فراهم گردد . ارائه فیلم های از سوابق اجرایی در بخش تولید و خدمات نقش مهمی در اثر بخشی مذاکرات خواهد داشت .

                                                              گرافیک مناسب در فضاهای نمایشگاهی

                                                              با بهره گرفتن از این علم می توان پیام مورد نظر و یا اهداف مشارکت در نمایشگاه را به بیننده القا نمود . طرحهای ساده و واضح اثر بخشی بالاتری دارند و از سردر گم وخسته نمودن مخاطب جلوگیری می نماید ارئه اطلاعات باید در این بخش به موارد ضروری منحصر گردد .

مـزایـای برگـزاری نمایشگاه

هر نمایشگاهی كه برگزار می شود اهداف خاصی را دنبال می كند اما هدف كلی نمایشگاهها معرفی محصولات و ارائه خدمات جدید برای جذب مشتریان، شناخت و اصلاح كانال های توزیع و ارتباط با آن هاست هدف اصلی در هر شركت در هر نمایشگاه داخلی و خارجی، در كوتاه مدت و دراز مدت، افزایش فروش تولیدات یا خدمات است و برگزار كنندگان نمایشگاه علاوه بر كسب منافع و رسیدن به اهداف خود می بایست بستر لازم را برای موارد فوق آماده نمایند. اما علاوه بر موارد مذكور، برگزاری یك نمایشگاه موفق و اصولی دارای مزایای زیادی برای گروه های مختلف است كه می توان با اهم آنها غرفه,غرفه سازی,طراحی غرفه,نمایشگاه,غرفه های ارزی,انواع غرفه نمایشگاهی,آموزش طراحی به شرح ذیل اشاره نمود.

١- رونق اقتصادی
٢-
آشنایی با فناوری های جدید
٣-
اشتغالزایی موثر
۴-
جلب سرمایه گذاری
۵-
گسترش همكاریهای اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی
۶-
تبادل اطلاعات ، دستاوردها و تحقیقات كاربردی و زمینه های فنی تولیدی و تجاری.
٧-
شناخت رقبا و ایجاد رقابت سالم
٨-
سنجش بازار مصرف كالا و استفاده از فرصت ها برای بهینه سازی.
٩-
انجام بازارسنجی برای توزیع و فروش كالا در داخل و خارج از طریق نمایندگی های معتبر

آموزش طراحی غرفه,غرفه سازی,طراحی غرفه,نمایشگاه,ساخت,غرفه نمایشگاهی,آموزش طراحی

نکات قابل توجه در اجرای غرفه های ارزی / ریالی

نمایشگاهها با هدف حمایت از محصولات ساخت داخل معمولا مبحثی به نام غرفه های ارزی دارند .در این مقاله آموزشی ما قصد داریم تا کمی این موضوع را برای شما باز کنیم
آموزش طراحی غرفه,غرفه سازی,طراحی غرفه,نمایشگاه,ساخت,غرفه نمایشگاهی,آموزش طراحی

غرفه ارزی یا بخش ارزی چیست؟
شرکت کنندگان در نمایشگاهها یا تولید کننده هستند یا خدماتی را ارئه می دهند . چنانچه کالا یا خدمات شما منحصرا مربوط به تولیدات داخلی باشد ، غرفه شما ریالی محاسبه می گردد . در غیر این صورت همه یا بخشی از غرفه شما ارزی خواهد شد. غرفه یا متراژ ارزی یعنی متراژ یا غرفه ای که برای آن به جای نرخ متعارف غرفه ، شما رقمی معادل ٢۰۰ یا ٣۰۰ یورو پرداخت می نمایید.
حداقل متراژ ارزی معمولا بین ۶ تا ١٢ متر است که باید از برگزارکننده سوال شود

چه چیزهایی غرفه ریالی شما را به غرفه ارزی تبدیل می کند ؟


١
استفاده از نام یک شرکت خارجی در قسمتی از غرفه


٢
داشتن عنوان لیسانس یا نمایندگی از یک شرکت خارجی


٣
عنوان اینکه قسمتی از محصول معرفی شده، در غرفه خارجی است.


۴-
استفاده از نام یا لوگوی خارجی بر روی پوستر ها یا لایت باکس ها


۵
قرار دادن کاتالوگ محصول خارجی ( فرض کنید که ١۰ محصول را در غرفه خود معرفی می کنید ، اگر یکی از این محصولات در کاتالوگ نوشته شده باشد که تولید ایران نیست بخشی از غرفه شما ارزی می شود )


۶
هر گونه انتصاب محصولات به خارج


٧
هرگونه صحبت کارشناسان داخل غرفه درباره رابطه محصول شما با یک شرکت خارجی

در غرفه ارزی چه نکاتی برای غرفه ساز مهم است ؟


وقتی برای مشارکت کننده ای غرفه می سازید که قسمتی از غرفه را به صورت ارزی تهیه کرده به نکات زیر باید توجه کرد:

١ قسمت ارزی کاملا از قسمت ریالی جدا شود به نحوی که با اولین نگاه قابل تشخیص باشد.


٢
وقتی غرفه ای را می سازید که ارزی/ریالی است فرض کنید که ٢ غرفه را می سازید یعنی سعی در جدا نمودن المانهایی مانند فضاهای VIP و استند محصولات نمایید.


تبصره : به یاد داشته باشید که در قسمت ارزی فضای مذاکره و میز و صندلی را فراموش نکنید چون باعث جریمه و اضافه شدن متراژ ارزی غرفه می شود

.
٣ کاتالوگ های قسمت ارزی به هیچ عنوان به قسمت ریالی منتقل نشود کارشناسان ارزی /ریالی نمایشگاه به مجرد مشاهده کاتالوگ های بخش ارزی در بخش ریالی مقدار ارزی غرفه را افزایش خواهند داد

.
۴ سعی نمایید کف پوش بخش ارزی با ریالی متفاوت باشد.

اضافه شدن بخش ارزی به چه معنایی می باشد ؟


فرض کنید که شما در نمایشگاه شرکت کرده اید و تصادفا در داخل یکی از میزهای

اطلاعات، بروشوری دارید که تبلیغ محصولی را می کند که ساخت کشور ایتالیا است .

کارشناس بخش ارزی نمایشگاه ضمن صحبت با شما ناگهان متوجه این کاتالوگ می شود

و به شما اعلام می کند که فرضا ١۵ متر غرفه شما ارزی شده است

اتفاق زمانی می افتد که شما روز آخر نمایشگاه با هدف خروج کالاهای خود به نمایشگاه

مراجعه می کنید و متوجه می شوید که به دلیل بدهی به نمایشگاه حق خروج کالاهای

خود را ندارید و ابتدا باید تسویه حساب نمایید تا اجازه خروج داشته باشید.


نظر کاربران