تبلیغات

حتما تا به حال بارها تبلیغات محیطی(Environmental advertising) جذاب و برچسب های تبلیغاتی(Advertising tags) خلاقانه را دیده اید و از این طراحی های هوشمندانه لذت برده اید. امروزه استفاده از استیکر یا همان برچسب های تبلیغات محیطی در تمام کشورهای جهان بسیار رواج یافته است و در کشور ما ایران هم از این ابزار خوب تبلیغاتی به وفور استفاده می شود. تاثیرگذاری روی مخاطب یکی از بزرگترین اهداف این تبلیغات محیطی است که باید نهایت تلاش خود را برای جلب توجه مخاطب و انتقال پیام به بیننده به کار گمارند و این امر ممکن نمی شود مگر با #خلاقیت و هوشمندی.

داشتن #ایده های جالب و ایده های خلاقانه می تواند به #بازاریابی(Marketing#) و #بازاریابی اینترنتی(Internet marketing#) در #کسب و کار شما کمک کند. راه رسیدن به خلاقیت چندان دشوار نیست باید آنرا تمرین کنید. از طریق #تبلیغات(Advertising#) درست می توانید موفقیت خود را تضمین کنید . ایده های خلاقانه خود را با اصول درست در تبلیغات به موفقیت نهایی و برندسازی کسب و کار خود برسانید.

width=500

برچسب تبلیغاتی (استیکرهای تبلیغاتی ) چیست

برچسب های تبلیغاتی با ایده های خلاقانه و چشمگیر برای انتقال پیام به مخاطب و به منظور معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها استفاده می شوند. این برچسب ها عموما لایه نازکی از جنس پی وی سی هستند که پشت آنها چسب lrmدار بوده و به عنوان جایگزین ارزان قیمتی برای سایر گونه های تبلیغات معرفی می شوند که کف زمین، روی دیوار، در بدنه اتوبوس ها یا دیوار جاهای مختلف چسبانده می شوند.

بهترین محل نصب برچسب های تبلیغاتی

در تاثیرگذاری تبلیغات محیطی و برچسب های تبلیغاتی مکان نصب نیز اهمیت زیادی دارد. مهم ترین مکان های نصب این تبلیغات جاهای پرتردد مثل مترو، مراکز خرید، فروشگاه های زنجیره ای، فست فودهای بزرگ و مشهور، رستوران های محبوب و زنجیره ای، راه آهن، فرودگاه، چهار راه های اصلی و هستند. همچنین موقعیت نصب تبلیغات محیطی ، انتخاب زاویه و فاصله ی دید برچسب های تبلیغاتی، استفاده از رنگ و طرح مناسب و هماهنگ، کیفیت عکس ها و تصاویر از عوامل بسیار مهم در تاثیرگذاری برچسب های تبلیغاتی است.

مزایای استفاده از برچسب های تبلیغاتی

نصب این تبلیغات مزایای بسیار زیادی برای بازاریابی محصول و خدمات دارد. مزایایی نظیر قابلیت نصب در هر مکان شهری و غیرشهری، کارایی بسیار بالا برای بازاریابی چریکی، تعامل سازنده و موثر با مخاطبان، هزینه پایین تبلیغات، جذب بسیار بالای مخاطب، ویروسی شدن تبلیغات و گسترش به تمام جامعه ی مخاطبان، زیبایی محیط و افزایش فضای مفهومی در محیط.

معایب استفاده از برچسب های تبلیغاتی

البته مانند هر نوع تبلیغاتی این تبلیغات محیطی و استفاده از برچسب های تبلیغاتی مشکلاتی نیز دارند. مثلا محدود به یک زاویه دید خاص هستند و از بعضی زوایا دید مناسبی ندارند، به یک هنرمند خلاق و بسیار ماهر نیاز دارند تا طرح خوب و جالبی ایجاد کند، برای نصب در فضاهای مختلف شهر و خیابان هانیاز به مجوزهای مختلفی از پلیس و شهرداری و دارند، برای چاپ برخی از آنها نیاز به فناوری های پیشرفته ای است که متاسفانه در کشور ما در دسترس نیستند، در ساعات تاریکی هوا دید خوبی ندارند و نمی توانند پیام خود را به خوبی منتقل کنند.

برای آشنایی بیشتر با این ایده ها در ادامه با ما همراه باشید تا چند ایده خلاقانه تبلیغات محیطی و برچسب های تبلیغاتی را ببینید.

(Apple Store)استیکر اپل استور

ipod

برچسب تبلیغاتی شیشه شکسته اپل استور(Apple Store) که به شیوه بازاریابی چریکی محصول iPod Hi-Fi را ترویج می کند.

برچسب تبلیغاتی محصولات شوینده

cilitbang

تبلیغات شوینده های Cillit BANG که برچسب شفاف محصولات این شرکت را روی سکه های ۵ سنتی چسبانده و به عنوان بقیه پول به مشتریان می دهند.

استیکر بتمن

batman

به خاطر شروع سریال جدید بازگشت بتمن از یک شبکه تلویزیونی چراغ های نورپرداز خیابان به گونه ای طراحی شدند که وقتی روشن می شوند تصویر خفاش که نماد بتمن هستند را نشان می دهند.

تبلیغ آرایشگاه Bubble

bubble

آرایشگاه بابل یک برچسب موقتی به شکل شانه روی آسفالت خیابان چسبانده تا توجه عابران را به خود جلب کند.

ایدهای فوق دو نکته اساسی دارد:

1- اینکه برای تبلیغ یک مسئله را پررنگ کنید و تصویر شما حامل همان پیام باشد

2- ماندگاری نام شما و کاری که انجام می دهید در ذهن مخاطب اصلی ترین نکته است. اگر چه آنچه شما تبلیغ می کنید باید با صداقت و ارائه استراتژی کاری شما باشد

. مدرسه ی رانندگی Wodzielak

wodzielak

برچسب های مخصوصی با توضیحاتی در مورد فیلم های مختلفی (مثلا ترانسپورتر با عکس جیسون استاتهام) روی کاور سی دی فیلم ها چسبانده شده است. در کنار این توضیحات فیلم ها مزایای گذراندن دوره در این مدرسه رانندگی نیز توضیح داده شده است.

(marketing strategy#)استراتژی بازاریابی

در جهان همواره به هم پیوسته ی کنونی، خدمات مشتریان بی عیب ونقص لازم و ضروری است. اما کسب وکار دنیای امروز بیشتر درگیر تجربه مشتری (CX) است نه سرویس ارائه شده به او. تجربه مشتری یعنی مشتری چه درکی از برند دارد. این تجربه به هر یک از تعاملات آنلاین یا حضوری مشتری با شرکت مربوط می شود. توانایی جمع آوری و پردازش داده های مرتبط با مشتریان، شرکت را قادر می کند که خدمات خود را با دموگرافیک هسته ای(Nuclear demographics) خود منطبق تر و سازگارتر کند. استراتژی های بازاریابی باید خود را در جهت بهبود تجربه ارتقاء بدهند و مشتریان خود را به مبلغان خود تبدیل کنند.

استراتژی بازاریابی برای بهبود تجربه مشتری

۱.مستقیم به سراغ منبع بروید

بازاریاب ها اغلب حدس می زنند که مشتری چه می خواهد. اگرچه نباید قدرت شهود را نادیده گرفت اما راه ساده تر برای درک آنچه مشتری می خواهد این است که از خود مشتری بپرسید. صرف کردن منابع و انرژی روی مصاحبه با مشتریان همیشه جواب می دهد و مثمرثمر خواهد بود. به این ترتیب، شرکت شما با نقاط درد مشتری خود آشنا می شود و می فهمد چطور نیازهای مشتریان خود را بهتر برآورده کند. در نتیجه یک مدل کسب وکاری به وجود می آید که در طولانی مدت دوام خواهد یافت. (پاتریک وارد، های اسپید اکسپرتز)

۲. از داده ها برای درک و شناخت اولویت های مشتری استفاده کنید

هر مشتری یک دانه برف است؛ نه فقط افراد جوان یا نسل هزاره بلکه همه ی مشتریان شما برایتان سودمند هستند. مشتری می خواهد محصول به آن شیوه که او می خواهد ساخته شود و هر زمان که او می خواهد تحویل داده شود. شما به عنوان یک بازاریاب باید انتظار هر دوی این ها را داشته باشید. مشتری دلش می خواهد هر وقت خودش می خواهد محصول را خریداری کند نه وقتی شما می خواهید محصول را به او بفروشید. بهترین راه برای رسیدن به این نقطه این است که از داده ها و اطلاعات جمع آوری شده استفاده کنید و در زمان لازم حاضر شوید. در حالت ایده آل بهتر است قبل از رسیدن مشتری شما آن جا باشید. (پاتریک رینولدز، سشن اِم)

۳. صدای مشتری را بشنوید

در هر بار تماس با مشتری، با نظرسنجی(Survey) از او تجربه ی بهتری برای مشتری فراهم کنید. بازخورد مشتری طلا است. بازخورد مشتری باید استراتژی بازاریابی شما را شکل دهد. در نظرسنجی ها، پاسخ ها را محدود نکنید. برای سوالات چند گزینه ای، گزینه ی سایر موارد را به همراه کادری خالی قرار بدهید. حداقل یک سوال پایان باز هم در میان سوالات خود بگنجانید. در صورتی که به مشتریان خود اجازه ندهید نظرات خود را بیان کنند، آنها را مایوس و دلسرد می کنید و فرصت نوآوری و خلق را به عقب می اندازید. (کِی میدتان، شرکت بیمه ی ویسکونسین)

۴. قبل از بازاریابی تجربه ی مشتری را بشناسید

درک و شناخت سفر مشتری کلید طراحی یک برنامه ی بازاریابی موثر است. بازاریاب ها باید تجربه ی مشتری را به طور کامل درک کنند تا بتوانند یک برنامه ی بازاریابی و ارتباطی زمان بندی شده بر حسب هر موقعیت را طراحی کنند. هرچقدر قادر باشید پیام رسانی را شخصی تر کنید، احتمال برقراری ارتباط با مخاطب موردنظرتان بیشتر خواهد شد. (جف فلیشمن، آلتی متریک)

۵. تا جایی که می توانید نزدیک شوید

آیا تابحال تجربه ی مشتری خود را زندگی کرده اید؟ اگر تابحال اینکار را نکرده اید پس آن را امتحان کنید. اگر نمی توانید تجربه ی مشتری خود را زندگی کنید، مردم نگاری کنید و خودتان را در جایی ببینید که از محصول تان استفاده می شود. ابتدا دریابید که چه چیزی در آنها تاثیرگذار است و چه چیزی تاثیرگذار نیست. نمی توانید وارد خانه هایشان شوید یا در اینترنت پیدایشان کنید؟ مردم نگاری ویدیویی کنید. از آنها بخواهید تجربه ی خود را ضبط کنند یا با آنها تماس ویدیویی برقرار کنید و وقتی محصول را استفاده می کنند آنها را نگاه کنید. ( کیم اونسون، مکس دیجیتال)

۶. اتوماسیون سازی کنید

اتوماسیون(automation) می تواند بار شناختی شما را کاهش دهد. ما می توانیم در سفر مشتری آن گام هایی که کمتر نیازمند دخالت انسانی است را اتوماسیون کنیم- کنترل ها، یادآوری ها، برنامه ریزی های زمان بندی شده، درخواست بازخورد و غیره. اگر بتوانید اصول اولیه را اتوماسیون کنید، فشار کاری همه ی بخش های درگیر کار را کاهش می دهید. به این ترتیب، پهنای باند کارکنان شما بیشتر می شود، آنها قادر می شوند رابطه ای شخصی با مشتری برقرار کنند و تجربه ی عمومی مشتری را تا حد قابل توجهی بهبود می دهند. ( دوین هنری، شرکت سرمایه گذاری و بنگاه معاملات ملکی نومادیک)

۷. شنونده ی بهتری باشید نه بازاریاب بهتر

بهترین بازاریاب ها بهترین شنونده ها هستند. هرچه من بیشتر با مشتری صحبت کنم، بیشتر یاد می گیرم. من روزهای زیادی را پشت کامپیوتر نشسته ام و وقتم را هدر داده ام. حال آنکه می توانستم با مشتریان خودم ملاقات کنم و بفهمم چطور می توانم بهتر به آنها کمک کنم. فکر نکنید خودتان همه ی جواب ها را می دانید. زنجیر دریافت بازخورد مشتری را از درون شرکت بسازید؛ این کار را از همان فردی که در اول صف به مشتری خدمات ارائه می کند شروع کنید. به این ترتیب می توانید نقاطی که می توانید بهبود دهید را پیدا کنید. (هولی تیت، گروه پژوهشی وندربلوئمان)

۸. یک شبکه ی کاتالیست تجربه ی مشتری درست کنید

یک شبکه ی کاتالیست(Catalyst) تجربه ی مشتری متشکل از رهبرانی درست کنید که شور و شوق زیادی برای مشتریان دارند. ما از مدیران هر بخش خواستیم تا بهترین کاندیداها را بر اساس پروفایلی که ما طراحی کرده بودیم برای شبکه شناسایی کنند. از هر کاتالیست تجربه ی مشتری خواستیم ۲۰% از زمان خود را به فعالیت های تجربه ی مشتری اختصاص دهد. این افراد در بازبینی عملکرد سالانه ی خود در برابر این فعالیت ها پاسخگو خواهند بود( رایان هلن بک، ورینت)

۹. ارزشی نامحسوس ارائه دهید

خدمات مشتری باید نقطه ی تمرکز تجربه ی مشتری شما باشد. اهمیت دادن به نگرانی ها و دغدغه های مشتریان و مرتب پاسخ دادن به ایمیل های آنها به مشتری امکان می دهد بداند که او در بالاترین اولویت برای شما قرار دارد. این رابطه ی ارزشمندی که شما با ارائه ی خدمات با کیفیت می سازید، در طول زمان زیربنایی از اعتماد به وجود می آورد. زیربنایی که مردم در آن می دانند قادر هستند به شنونده بودن شرکت شما اعتماد کنند. در این صورت، مشتری به سمت شما برخواهد گشت و دیگران را هم به سراغ تان خواهد فرستاد. ( شانون بکس، ووکس)

۱۰. لحظه های خوشایند خلق کنید

بعد از آنکه نقشه ی جامع سفر مشتری را کامل کردید، لحظات خوشایندی را عمدا و بصورت هدفمند برای مشتری خود خلق کنید. بهترین شرکت ها مهارت فکر کردن خلاق کارمندان خود را بالا می برند تا آنها ایده هایی شدیدا اثرگذار ارائه بدهند و بتوانند تجربه ی بسیار مثبتی را برای مشتری شکل بدهند. برخی اوقات، این کار به سادگی نوشتن یک یادداشت دست نویس برای عرض تشکر است. ( جان پررا، های اسپات)

۱۱. تا می توانید به مشتریان خود توجه کنید

به کارهای خوبی که مشتریان تان انجام می دهند توجه کنید. بهترین مشتریان شما همیشه توجهی که لایقش هستند را دریافت نمی کنند. ما از مشتریان خود می خواهیم که در پنل های کارشناسی قرار بگیرند و داستان های خود را در شبکه های اجتماعی و وبسایت ما به عنوان شرکتی که کارش را درست انجام می دهد، تعریف کنند. با این کار، بهترین مشتریان ما آنگونه که شایسته است در معرض دید همگان قرار می گیرند و برندینگ کارفرمای شرکت هم ارتقاء می یابد. ( لوری مک نایت، سی اس آی استارز)

۱۲. نقاط ارتباطی همه ی مشتریان خود را مرور کنید

یکی از چیزهایی که موجب ناراحتی و دلخوری مشتریان می شود زمانی است که پیام رسانی برند همگام سازی نشده است. در صورتی که بخش های شرکت کاملا از هم جدا باشند و تیم های متفاوتی که با مشتریان در تعامل هستند فاقد هماهنگی درونی باشند، چنین وضعیتی اجتناب ناپذیر می شود. این وضعیت منجر به مسائل و مشکلات متعددی می شود. برای مثال مشتریان فعلی فقط پیشنهادات خرید امیدوارکننده ای را دریافت می کنند یا در عرض مدت زمان کوتاهی تعداد بسیار زیادی پیام دریافت می کنند. مطمئن شوید که ارتباطات و تعاملات شما با مشتریان هم راستا و هماهنگی شده است.( تام وزنیاک، آپتیزمو فناوریز)

۱۳. سریعا پاسخگو باشید

وقتی مشتری شما از خرید محصول ناراضی است یا به کمک شما نیاز دارد یا آماده است تا محصولی را از شما خریداری کند و سوالی دارد یا نیاز به شفاف سازی دارد و با شما تماس می گیرد، او را معطل و منتظر نگه ندارید. در عصر دیجیتال کنونی، مشتریان توقع دارند که شما سریعا پاسخگوی آنها باشید. در صورتیکه به سرعت به مشتری خود پاسخ ندهید، او می رود و محصول را از رقیب شما می خرد. پس وقت را هدر ندهید. همین حالا جواب مشتری خود را بدهید. ( پارنا سارکار، شرکت بازاریابی باسو، برند و بوز)

۱۴. آنالیز بازاریابی را با آنالیز محصول مرتبط کنید

ما داده های مربوط به اینکه چطور مشتریان مان با محصول نرم افزاری مان تعامل برقرار می کنند را وارد سی آر ام خود می کنیم. به این ترتیب، می توانیم تعاملات مشتریان خود را بر اساس رفتار تغییر دهیم. اگر یکی از مشتریان ما بعد از یک مدت قابل توجه استفاده از محصول یا خدمات ما اخیرا وارد صفحه ی ما نشده باشد، از او می پرسیم که آیا شرایط کاری اش تغییر کرده. شاید به او پیشنهاد کمکی بدهیم تا به او اطمینان دهیم که او همچنان ارزش مورد نیاز خود را از شرکت ما دریافت می کند. ( جان فالکر، گلایدر)

۱۵. اول از کارمندان شرکت شروع کنید

تجربه ی مشتری می تواند نقطه ی تمایز برند باشد. برای رسیدن به اهداف تجربه ی مشتری، با کارمندان و بویژه کارمندانی شروع کنید که روزانه با مشتریان در تعامل هستند. برای این کار یکی از اعضاء تیم اجرایی شما باید قهرمان شود و فرهنگ شکار مشتری را ایجاد کند. فرهنگی که در آن هر کس برتری و مزیت مشتری را در نظر دارد و احساس ارزشمند بودن می کند. رده بالاترین برندها از دو رویکرد قهرمان اجرایی( بالا به پایین) و نیروی کار متعهد( پایین به بالا) بهره مند می شوند. ( استیسی شرمان، شیندلر الویتور)

آنچه گذشت دادن پیش زمینه ای برای یافتن ایده های جالب در کسب و کار شماست داشتن خلاقیت وجه تمایز شماست. بسیاری از کسب و کارهای خانگی و کسب و کارهای اینترنتی هیچ یک از نکات فوق را بکار نمیگیرند این را بدانید موفقیت اتفاقی نیست و از طریق مطالعه، دانش و پشتکار و صداقت در کار بدست می آید.